torsdag 17 augusti 2017

Helgfrågan v.33

Jösses, vad fort tiden går, känns som det var torsdag igår. Snart är det bara 4 månader till julafton.👀
Jag gillar även att lyssna på böcker, jag gör det ofta när jag städar, stryker eller promenerar. Ibland har jag de även som insomning men då får jag backa ljudboken ifall jag somnat för fort.
Det kan också vara skönt när man har sådär skitont i händerna som jag får ibland.
Vad tycker du om ljudböcker?
Skolan har börjat igen och det innebär att jag har fullt upp, jag jobbar på fritidshemmet, men är även inne i en klass i skolan. Detta läsåret blev det i år 3, mest på svenska timmarna. Vi ska nu börja läsa denna spännande boken som de även får läsläxa i. 
Bonusfråga: Vad jobbar du med?
(om man tycker bonusfrågan är för privat behöver man inte svara)
Ha en superskön helg.

21 kommentarer :

  1. Låter roligt att få ha hand om svenskalektioner!

    SvaraRadera
  2. jag har svårt för att göra två saker samtidigt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. (äldsta barnbarnet har börjat på 3:an, hon gillar skolan och lär sig mycket)

      Radera
  3. Jag är också nyfiken på bokbloggarnas yrken :)

    SvaraRadera
  4. Är så imponerad av människor som arbetar med våra barn. Ni är så mycket värda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med. Och har skrivit om det. Rubriken är inte min ... http://www.news55.se/kronikor/pensionarer-viktig-resurs-nar-skolan-krisar/

      Radera
  5. Låter kul med svenskalektionerna. Håller helt med Lena!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättekul och de gillar verkligen att läsa

      Radera
  6. Jag gillar också ljudböcker och tycker att det är praktiskt med dem. Sen håller jag också med Lena! Ni är verkligen guld värda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja superbra med ljudböcker. Tack, ja inte är det lätt med över 50 barn på små lokaler.

      Radera
  7. Det här är ett ämne jag kan bli riktigt långrandig i. För lika mycket som jag älskar att lyssna på en bra inläsning av en bra bok, lika ilsken blir jag när den där ljudfilen aldrig korrekturlyssnats, när uppläsaren inte tagit reda på hur saker och namn uttalas ...
    Radioföljetongen är ofta av god kvalitet, men inte alltid. Agneta Pleijel läste in sin "Spådomen", den drällde av omtagningar och skräp. Thomas von Brömssen läste en rätt knepig spansk historia, skulle aldrig ha lyssnat klart om det inte hade varit för hans superba tolkning! och så vidare och så vidare och så vidare ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och så var jag ju vinnare nummer 2 också! Roligt!!!! Tack!

      Radera
  8. Kul grej, nu är jag med för första gången också! :D

    https://elinasbokliv.blogspot.se/2017/08/helgfragan-v33.html

    SvaraRadera
  9. Mina svar (och om man är intresserad av bokbloggares yrken är jag nog en guldgruva ;) ):

    https://mariasbokhylla.wordpress.com/2017/08/18/helgfragan-v-33/

    SvaraRadera
  10. Jag tror att jag skulle bli frustrerad om jag somnade ifrån boken...

    SvaraRadera
  11. Jag lyssnade lite på ljudböcker när jag hade småbarn. Det var perfekt när man skulle amma, köra runt med barnvagn och så. Sedan har jag återgått till pappersböcker i ett antal år. Men så i sommar när vi skulle åka långt med bilen så skaffade jag Storytel åt min son. Och nu har jag också lyssnat på flera böcker samtidigt som jag pysslat med annat. Inte så dumt. https://bokfavoriter.blogspot.se/

    SvaraRadera
  12. Och jag är en lärare som just sadlat om till bibliotekarie...:)

    SvaraRadera