söndag 13 augusti 2017

En smakebit på søndag

Då var det söndag och dags för En smakebit igen, kolla in på norska bloggen Fly från verkligheten så får du veta hur det går till.
Jag har precis börjat på denna bok och här kommer smakebiten;
Den halvskallige mannen såg ut som vilken medelålders afrikansk lärare som helst. Han var klädd i ljusgrå manchesterbyxor och nystruken skjorta. Lugnt och metodiskt hällde han upp earl grey i de blommiga porslinskopparna. Nora kände en svag doft av mandelolja och tvättmedel när han böjde sig fram över det lilla skamfilade kakelbordet och artigt hällde mjölk i hennes te. Han lade två sockerbitar i sin egen kopp och rörde om en gång. Sedan inledde han sin berättelse. Om avrättningar, våldtäkter, lemlästning och mord.
Jag har aldrig varit så förtjust i te och häller man i mjölk dessutom liknar det diskvatten. Nej, tacka vet jag kaffe.
Ha en skön söndag

25 kommentarer :

  1. tack för lite läskig smakbit... älskar starkt te med mjölk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske det som är felet jag ska göra det starkare.

      Radera
  2. Fin smakebit. God søndag videre!

    SvaraRadera
  3. Den där är jag hemskt nyfiken på :)

    SvaraRadera
  4. Tack för smakbiten! Har läst den boken.

    SvaraRadera
  5. tack för smakebiten! känner igen titeln. arbetar flitigt på att lära mig dricka te. det verkar så engelsk och trevligt

    SvaraRadera
  6. Den har jag läst och jag tyckte den var bra. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  7. Tack for smakbiten! Den måste jag läsa...

    SvaraRadera
  8. Tack för smakbiten - den här och uppföljaren gillade jag :-)
    I ungdomen drack jag te med mjölk - numera blir det utan.

    SvaraRadera
  9. Tack för smakbiten. Det låter onekligen lite läskigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det hoppas jag att den är, lite i alla fall.

      Radera
  10. Tack för smakbit, den var ju rätt kuslig. Slutade med kaffe helt för fjorton dagar sedan, gick faktiskt bättre än jag trodde. Finns ju goda ört- och kryddteer numera, och självklart skall det vara utan mjölk! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan nog inte sluta med kaffe, så himla gott.

      Radera
  11. Den här har jag läst, gillade. Gillar tea, svart och lagom starkt. Ibland blir det cappuccino men vanligt kaffe dricker jag inte numera. Tack för smakbit!

    SvaraRadera
  12. Jag är ingen kaffedrickare, men te dricker jag gärna. Jag brukar också hälla lite mjölk i, håller med om att det inte ser speciellt aptitligt ut men smaken är bra :) Själva boken har jag inte läst fast den står i min bokhylla :)

    SvaraRadera
  13. Har inte läst den här författaren, tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  14. Det var en mystisk text. Tack för den smakbiten.

    SvaraRadera
  15. Jag föredrar också kaffe. Boken kände jag inte till men jag tyckte om smakbiten.

    SvaraRadera