söndag 27 augusti 2017

En smakebit på søndag

Då var det söndag igen, tiden går verkligen fort. Det som är trevlig med söndag är att norska bokbloggen Flukten fra virkeligheten håller i trådarna för smakebitar.

Min kommer idag från denna bok som jag lyssnar på:
Här följer smakebiten:

På bardisken bakom honom stod ett uppläggningsfat med gravad lax, citron, sparris och körsbärstomater, en gryta full av skrubbad färskpotatis med dill och en skål gräddfil med gräslök.
Jag blev lite sugen på lax nu, det är så himla gott.

26 kommentarer :

  1. det låter verkligen läckert. tack för smakebiten! ingen bok jag hört talas om

    SvaraRadera
  2. Men nu blev jag ju hungrig :)

    SvaraRadera
  3. Den har jag läst och jag tyckte om den. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  4. Kände inte till den här boken, tack för smakbit!

    SvaraRadera
  5. Den här hade jag tänkt läsa i sommar men hann inte med. Kanske ska lyssna på den i stället!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tar lite tid att vänja sig vid uppläsaren

      Radera
  6. Tack för smakbiten! Lax är gott :)

    SvaraRadera
  7. Tack för smakbiten. Tur att jag just ätit lunch :-)

    SvaraRadera
  8. Nu är det faktiskt länge sen vi åt lax här hos oss. Du gav mig bra inspiration till nästa veckas matlista!

    SvaraRadera
  9. Tack för smakbiten. Den här har jag sett lite varstans. Är nyfiken på den.

    SvaraRadera
  10. Åh vad hungrig jag blev av din smakebit! :) Jag har läst hennes novellsamling, men inte denna bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså har hon gjort en novellsamling där ser man

      Radera
  11. Känner inte alls till den författaren. Lax är gott, synd bara att det är så mycket kemikalier i laxodlingarna, väljer alltid MSC-märkt vildfångad lax numera, men den är god den med. Tack för smakbit! :)

    SvaraRadera
  12. Det hørtes veldig godt ut! Spesielt for en som er på slankekur :-)
    Ha en riktig fin søndagskveld!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag försöker också med det, men går inget bra.

      Radera