söndag 11 februari 2018

En smakebit på søndag

Då var det söndag och programmet är ganska fulltecknat. Jag ska äntligen hänga upp nya gardiner i köket. Det är inte så kul att ha kvar julgardinerna, fast julen vara i och för sig till påska.
Innan jag åker och handlar ska jag bjuda på en smakebit ur denna;
Från sidan 18
Igår hade någon, förmodligen vår lärare ställt in en orkidé i klassrummet. Jag vände mig i dörren, hann precis stänga om mig innan jag kräktes upp frukosten tills endast bittert gulgrön galla återstod.
Ha en bra söndag så tittar jag in till er andra ikväll.💗
Mer smakebitar här 👈👈👈👈

25 kommentarer :

  1. Tack för smakbiten, den är jag lite nyfiken på :-)
    Vi har inga julgardiner. Ett av skälen är att det kan dröja innan vi tar ner dem ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är smart du, nej ett elände när de ska bytas

      Radera
  2. jaha, vad ska man säga... om den skakbiten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. (jul är bra tillfälle att tvätta gardiner :)

      Radera
    2. Lite konstigt att kräkas av en blomma.

      Radera
  3. Ojdå, ingen dålig reaktion på en orkidé. De som är så fina :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njaa mina är inte så fina, vet inte vad jag gör för fel.

      Radera
  4. Det må være en svensk forfatter, for den finner jeg ikke på norske sider. Det er ganske irriterende at det oversettes så lite mellom norsk og svensk. Ikke det, jeg kan selvfølgelig lese den på svensk. Men da finnes den ikke på norske bibliotek.
    Ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det så hon är inte så känd utåt.

      Radera
  5. en väl häftig reaktion på en orkidé kan tyckas. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  6. Hoppsan det var en reaktion det på en orkidé....tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja märkligt, kan få lite samma när jag ser fötter.

      Radera
  7. Tack för smakbiten! Den boken vill jag ju läsa. Twin peaks-parallellen till denna får mig att tänka på en viss rollkaraktär... men sen finns det ju också något som kallas orkidébarn (högkänsliga) förstås, undrar vad titeln syftar på? Ännu mer nyfiken på denna nu. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte kommit så långt än tyvärr. Twin Peaks var i alla fall bra.

      Radera
  8. Den har jag läst! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  9. Den här vill jag läsa. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  10. Hm, jeg har fremdeles noen juleduker, men de kan vel ligge til nærmere påske? :)
    Takk for smakebiten!

    SvaraRadera
  11. Dahlgrens bok har jag funderat på länge. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  12. Jamen, det var ju inte ens fettisdag! Alldeles lämplig tid att byta gardiner!

    SvaraRadera