tisdag 6 februari 2018

Veckoutmaning: En element-fyrväppling!

Det var länge sedan jag var med i Kulturkollos tisdagsutmaning, så här skriver de:
Nu är det tisdag, och dags att presentera veckans utmaning hos Kulturkollo. Och eftersom vi den här veckan pratar om de fyra elementen jord, vatten, eld och luft så tycker jag det passar fint med att göra en kulturell fyrväppling.

Du ska därför skriva om:

en film du associerar med ett av de fyra elementen
en bok du associerar med ett annat av de fyra elementen
musik du associerar med ett tredje och
en tv-serie du associerar med det fjärde elementet
Blanda fritt!
TV-serie - Eld
Snygg kille men kanske inte när han förvandlar sig.
Bok - Jord
Av jord är du kommen av Erikson&Granbom
Film - Luft
Up in the air med Clooney
Musik - Vatten
Smoke on the water så klart.

7 kommentarer :

  1. Men ja! Smoke on the water, förstås! Till och med lite eld med där... :)

    SvaraRadera
  2. Smoke on the water är ju klockren. Lucifer fungerar ju bra på eld.

    SvaraRadera
  3. Haha! Smoke on the Water, underbart! :-)

    SvaraRadera
  4. Så nyfiken jag blev av din rubrik. Nu har jag lärt mig ett nytt ord. Fyrväppling ...

    SvaraRadera
  5. Av jord är du kommen känner jag inte till. inte Up in the Air heller

    SvaraRadera
  6. Smoke on the water var ju perfekt!

    SvaraRadera