torsdag 15 februari 2018

Hett i hyllan 39

Då var det torsdag och som vanligt blir det lite Hett i hyllan.
Bokföring enligt Monika håller i trådarna. för denna speciella hylla.
Jag har kollat lite i pockethyllan och hittade denna lilla tjockis.
Handling:
I Bodleian Library i Oxford hittar Diana Bishop av en slump ett förhäxat alkemistiskt manuskript. Hennes upptäckt sätter igång mystiska skeenden och snart hemsöks biblioteket av demoner, häxor och vampyrer.

Mot sin vilja blir Diana indragen i något hon inte kan kontrollera och tvingas erkänna för sig själv att hon blivit förälskad i den som borde vara hennes största fiende - den bildsköne vampyren Matthew som har egna orsaker att intressera sig för manuskriptet.
Njaa känner mig inte jättesugen precis.
📗📘📙📚

6 kommentarer :

  1. Vampyrer är inte riktigt min grej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan läsa om de mesta konstigheter 👹

      Radera
  2. Låter inte som en bok i min genre.
    Men visst har man många olästa, lite bortglömda böcker i sin hylla.

    SvaraRadera
  3. Den kände jag inte till. Och jag inbillar mig att vampyrer inte riktigt är min grej...

    SvaraRadera
  4. Tycker jag känner igen författarnamnet och jag tyckte den lät lite intressant, sedan kom jag till "den bildsköne vampyren"... Nej, jag tror inte det :)

    SvaraRadera
  5. Den vet jag att jag var väldigt nyfiken på när det pratades mycket om den men det blev aldrig av att jag läste den och nu kommer jag nog aldrig göra det heller :)

    SvaraRadera