måndag 5 februari 2018

Tematrio - Biografier

Så skönt att Tematrion kommer på måndagar igen, på tisdagar är det så mycket annat.
Lyrans Noblesser skriver så här:
Jag läser inte så ofta biografier och jag har svårt att hitta biografier som passar just mig. Men nu läser jag en som verkligen är bra så den får inspirera till dagens tema. Berätta om tre bra biografier, gärna om mer eller mindre kända personer. 
Denna förvånade mig mycket, för jag är ingen fan av Tommy Körberg. Men boken var väldigt underhållande.
Ninas resa är en bok alla bör läsa.
Denna fick jag ett tips av en kompis. En väldigt underhållande bok, vilken humor han hade.

14 kommentarer :

  1. Ninas resa har jag läst. Men inte de andra. Omslaget på Körberg gillar jag!

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Ja men biografier är intressant om man känner till personen.

      Radera
  3. Lena Einhorns biografi var jag väldigt förtjust i. Tommy Körbergs biografi är jag lite nyfiken på

    SvaraRadera
  4. Har både Ninas resa och Roger Moores i bokhyllan men har inte hunnit läsa någon av dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du två bra böcker att se framemot

      Radera
  5. Ninas reas gillade jag jättemycket. Blir också nyfiken på Körbergs självbio.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är bra. Körbergs är väldigt bra med.

      Radera
  6. Kul blandning! Jag tyckte också mycket om Ninas resa.

    SvaraRadera
  7. Roger Moore boken skulle jag vilja läsa. Tack för boktipset.
    Bosse Lidén

    SvaraRadera