lördag 3 februari 2018

Inget Gästis för mig

Nej, det blev inget Gästis i Varberg.😭
Inget bad heller. Varför undra ni kanske?
Oturligt nog gick mina glasögon sönder eller rättare sagt ett glas trillade ur.
Jag har letat som en tok efter det men ej återfunnit.
Och att köra till Varberg utan glasögon var inget alternativ. Jag kunde kanske ta tåg och buss men är ingen van resenär (kör alltid bil), så jag hade nog hamnat i Kiruna för det är MÅNGA byten från där jag bor.
Så då blev det tjejträff istället. Vi fick Toast Skagen till förrätt och Kycklinglasagne till huvudrätt och himla tur det är stavkontroll på blogger för allt blir rödmarkerat.😬 
Ljuvlig efterrätt.
Så vid halv elva körde jag min kompis hem, tyckte det var konstigt att en bil åkte precis samma väg som jag. När jag stannade utanför kompisens hus stannade bilen med.
Shit som värsta deckaren.😱😱
En kvinna steg ut och sa att jag inte hade några baklysen alls, puh vilken tur hon hade inte tänkt mörda mig.🔫🔪

Jag kom hem tidigt och fick för mig att titta på Big little lies, men efter ett avsnitt blev det ett till. Så klockan halv tre gick jag till sängs.
Så idag blev det till att byta lampor, jag fick kalla på svärsonen, för tyvärr har jag så dålig kraft i händerna. Gullig som han är hjälpte han mig.

Så jag fick skjuta på städningen en dag för nu ska jag till kompisen och äta gott.
Jag tänkte bjussa på detta till förrätt.

6 kommentarer :

  1. Men tur att du kunde ha tjejträff när det inte funkade med Varberg!

    SvaraRadera
  2. låter som om du haft trevligt ändå. titta på serier är väldigt farligt. jag har ingen karaktär på området...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men jag hade självklart helst varit i Varberg.

      Radera
  3. Du hade säkert också jättetrevligt, men jag kan meddela att helgen i Varberg var över all förväntan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan tänka mig att det var skoj i Varberg.

      Radera