onsdag 4 januari 2023

Ina Molander - Äventyrsdalen

Hjälps man åt kan man klara stora utmaningar!

På natten händer något märkligt. Safa får besök av en filur som hon aldrig träffat förut.
– Vem är du? viskar hon i mörkret.
– Jag är ett sagoväsen. Jag har kommit hit för att jag behöver din hjälp!
– Min hjälp? svarar Safa förvånat.
– Ja, vi har inte mycket tid på oss, följ med! Hämtat från Visto förlag

 Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag såg den i ett nyhetsmejl från Visto och de var så snälla att skicka mig boken. 😘

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Omslaget är färggrant och fint och jag älskar att inneflikarna är illustrerade.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Lättläst.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej

Vad gillade du med boken?


Jag tyckte om boken, den var fantasifull och underbara illustrationer.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Det vet jag inte

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Men den där lilla Filuren var ju för sött.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Bra beskrivningar och illustrationerna förstärkte det,

Vad var annorlunda med denna boken?


Det vet jag inte.

Vad kunde gjort boken bättre?


Ingen aning

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja, varför inte.

Sammanfattning.


En underbar liten fantasifull barnbok för åldern 3-6 år, illustrationerna är ljuvlig och författaren har både skrivit text och illustrerat 👍. Budskapet att man ska hjälpas åt är väl toppen också. Sen är Filuren så sött, den gröna figuren på bilden. 

Vad ger du boken för betyg?


BETYG 3

Format Inbunden
Språk Svenska
Läsålder 3-6 år
Antal sidor 36
Utgivningsdatum 2022-11-22
Förlag Visto Förlag
Illustratör/Fotograf Ina Molander
Dimensioner 218 x 177 x 8 mm
Vikt 228 g
SAB Hcf
ISBN 9789178858811
Min bok är ett recensionsexemplar från Visto förlag 💚💛💚

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar