söndag 29 januari 2023

Valentine Isæus-Berlin - Harelds äventyr

Hareld är en eldande. Han bor uppe i bergen med alla andra eldandar, de behöver bara varandra! Fram tills en dag … Plötsligt börjar berget brinna. Vad ska de göra nu? Man kan inte släcka eld med eld!

Hareld bestämmer sig för att lämna sitt hem och hitta hjälp. Han vet att det finns andra andar ute i världen, men frågan är bara om de vill hjälpa till …

Harelds äventyr är en bok om naturens olika element, men även om vänskap och samarbete. Hämtat från Visto förlag

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag såg den i ett nyhetsmejl från Visto. Barnbok för 3- 6 åringar

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Snygg layout och innerflikar.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Otroligt lättläst

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej

Vad gillade du med boken?


Jag är lite tudelad om mitt tyckande, ni får läsa mer längre ner.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Inget var tråkigt.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Det var inte riktigt den typen av bok

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Jag vet inte, mest illustrationer.

Vad var annorlunda med denna boken?


Ja, det var ganska mycket.

Vad kunde gjort boken bättre?


Det är lite svårt att svara på för man vet inte tanken från författaren.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja vi får väl se.

Sammanfattning.


Detta är en barnbok för åldern 3- 6 år och visst är det fina bilder i boken, är som rena konstverken. Dock är det svårt att se vad de föreställer, men akvarellerna är så fina.
Det jag är skeptisk till är om ett barn i åldern 3-6år gillar boken. Men jag får testa på mina barnbarn, kanske får jag höja betyget.

Vad ger du boken för betyg?


BETYG 3
Format Inbunden
Språk Svenska
Läsålder 3-6 år
Antal sidor 52
Utgivningsdatum 2022-11-30
Förlag Visto Förlag
Illustratör/Fotograf Valentine Isæus-Berlin
Dimensioner 295 x 218 x 9 mm
Vikt 462 g
SAB Hcf
ISBN 9789180730297
Min bok är ett recensionsexemplar från Visto förlag 💛💚💛

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar