söndag 5 mars 2023

En smakbit på søndag

Då var det söndag och idag får jag ta det lite lugnt för jag har så ont i mina händer, jag som hade tänkt sätta upp nya gardiner i köket. Men jag ska ta två värktabletter och vila så får jag se. Ska till arbetsterapeuten imorgon och få nya handskydd eller rättare sagt köpa.
Jag lyssnar på del 1 i Sälen serien, eftersom del 2 kom som bokpost.
Smakebiten är precis några sidor in i boken, det är en spänningsroman och Victorias debut.
SNÖANDET HADE TILLTAGIT och vinden slet i ankarliftens byglar. Ljusen från Högfjällshotellets stora fönster nådde endast några meter ut i stormen och hade det inte varit för lyktstolparna runt parkeringen på framsidan hade hela anläggningen varit försjunken i ett virvlande snökaos. På insidan fortsatte festen, vagt kunde man urskilja dunket från musiken och ljudet av människor som levde som om morgondagen inte fanns
.

6 kommentarer :

  1. Hel okänd bok(serie) för mig, men Sälen är ju en spännande miljö. Speciellt när det är snöstorm.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läste Vivecas Åre böcker och gillade dem så jag hoppas jag gillar dessa också

      Radera
  2. Tråkigt med dina händer, hoppas du får bra hjälp hos arbetsterapeuten. Tack för smakbit.

    SvaraRadera
  3. virvlande snökaos, tack för smakbiten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan ju vara spännande med snökaos

      Radera