lördag 18 mars 2023

Jonas Olsson - Björn rider

Björn och Ling vill prova att rida häst. De åker till en ridskola. Där finns massor av fina ridhästar! Men först måste de lära sig reglerna, mocka och ta på sig hjälmen … Sedan är det dags för ridtur! Om de vågar …Hämtat från Idus förlag

 Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag såg den i ett nyhetsmejl från Idus förlag och den såg så gullig ut.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Helt underbar layout med ett gulligt omslag och fina innerflikar, man kan inte annat än fastna för boken.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Lättläst

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej.

Vad gillade du med boken?


Jag älskade den så fin.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Absolut inte.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Björn som är en björn och Ling som är en anka (tror jag). De är så gulliga båda två.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Bra beskrivningar och illustrationerna förstärker ju så klart.

Vad var annorlunda med denna boken?


Det vet jag inte.

Vad kunde gjort boken bättre?


Ingen aning

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja, väldigt gärna.

Sammanfattning.


En björn och en anka bestämmer sig för att börja på ridskola och om hur det går får man läsa i denna bok. Illustrationerna är så gulliga och söta. Jag hoppas verkligen Jonas Olsson gör en serie av Björn och Ling(ankans namn) för jag vill ha mer. Mitt barnbarn gillade den, fick läsa den tre gånger, det är väl ändå bästa betyget.

Vad ger du boken för betyg?


BETYG 5
Format Inbunden
Språk Svenska
Läsålder 3-6 år
Antal sidor 32
Utgivningsdatum 2023-01-23
Förlag Idus Förlag
Illustratör/Fotograf Jonas Olsson
Dimensioner 228 x 175 x 8 mm
Vikt 227 g
SAB Hcf
ISBN 9789176347942
Min bok är ett recensionsexemplar från Idus förlag. 💚💛💚

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar