torsdag 30 mars 2023

Åsa Johansson - C/O Rusty Iris

"Vi måste avsluta vårt samarbete". Orden träffar Courtney som ett slag i magen. Låten hon nyss spelat upp för skivbolagets chef PW skulle ju bli en nystart, inte slutet på hennes tjugoåriga karriär som schlagerdrottning. Drömmen att få visa vem hon verkligen är med egna låtar i en annan genre, har gått i kras.

Med en kalender som gapar tom bestämmer sig Courtney för att flytta ut till väninnan Bea på skärgårdsön Svarvö en tid. Där hoppas hon få klarhet i vad hon ska göra och att hjälpa till i Beas butik 'Rusty Iris' och agera dragplåster för öns bingohall visar sig vara precis den distraktion hon behöver för att läka såren. Men när nyheten om att låten hon spelat upp för skivbolaget ska sjungas av en annan artist i årets Melodifestival och att PW hävdar att det är han som skrivit låten ställs allt på ända.

Med hjälp av Bea och nyfunna vännen tillika musikproducenten Max i New York, växer en ny plan fram. Borta är schlagerdrottning Courtney Fredriksson. Det är dags för internetsensationen Feli F att inta scenen! Hämtat från Bokus

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag letar alltid efter en lättsmält ljudbok jag kan lyssna till som kvällsläsning. Detta är en feelgood.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Snyggt omslag som har det boken innehåller. Mimmi Kandler är uppläsare och gör ett bra jobb.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Lättläst.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej.

Vad gillade du med boken?


Jag tyckte den var bra och bra uppläst.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Inget jag kan komma på

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Courtney var huvudkaraktären och hon blev en favorit. Men det var fler som var sympatiska och lätta att tycka om.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Bra beskrivningar överlag.

Vad var annorlunda med denna boken?


Det vet jag inte.

Vad kunde gjort boken bättre?


Det vet jag inte.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja, gärna.

Sammanfattning.


Det här var en trevlig ljudbok och lite spännande med musikbranschen och det visade sig också att man blev lite småförbannad vid visa tillfällen. Karaktärerna var trevliga och sympatiska och det var inte svårt att ta dem till sig. Jag gillade boken och rekommenderar den starkt, perfekt kvällsläsningsbok.

Vad ger du boken för betyg?


BETYG 4

Format Ljudbok
Filformat Ljudbok, MP3 (5-minutersspår) (222.4 MB)
Språk Svenska
Serie C O
Inläsare Mimmi Kandler
Utgivningsdatum 2023-03-22
Förlag Saga Egmont
ISBN 9788728511923
Min bok var en ljudbok från Storytel 🤎🖤🤎

2 kommentarer :

  1. Tack för recensionen! Vad roligt att du gillade den :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gjorde jag hoppas få läsa något mer snart.

      Radera