torsdag 23 mars 2023

Jan-Erik Ullström - Lilla Brädspelsboken

Låt fantasin flöda och umgås utan mobiler!

Den här boken är precis vad den heter. En liten brädspelsbok. Den innehåller tio väldigt olika spel, så du kommer säkert att hitta din favorit. För vad sägs om ett spel där du ska sjunga med stängd mun? Eller ett där du ska hitta på nya ord. Det finns till och med ett spel som går ut på att bygga ihop en robot.

Lilla Brädspelsboken får dig att använda fantasin, samtidigt som du och dina vänner får en rolig stund tillsammans. Så kliv in i dessa tio världar och lek loss! Och kom ihåg. Det är inte alltid den som är först in i mål som vinner …Hämtat från Idus förlag

 Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag såg den i ett nyhetsmejl från Idus förlag. Det är en barnbok med spel för barn i 6-9 årsåldern.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Omslag och alla spelen är illustrerade av Emmelie Solomonsson som ska ha en enorm eloge för det fina bilderna

Vad gillade du med boken?


Wow, vilken bok. 

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja, får kolla in det.

Sammanfattning.


Jag som älskar allt vad brädspel heter tokdiggar verkligen boken, däremot är nog mina barnbarn för små för dessa spel. Först i boken var det en översikt om vilka spel som finns med och sen följer alla spelen. Eftersom den var spiralbunden var det lätt att bläddra. Min favorit var "Robotspelet", men alla verkar rolig, speciellt Sångspelet där jag som tondöv skulle förlora direkt.
Får testa ta med den till jobbet som är ett fritidshem. Men när det gäller tips om spelpjäser så hoppar jag definitivt den med en avbiten nagel.🤮

Vad ger du boken för betyg?


BETYG 5
Format Spiral
Språk Svenska
Läsålder 6-9 år
Antal sidor 30
Utgivningsdatum 2023-01-23
Förlag Idus Förlag
Illustratör/Fotograf Emmelie Salomonsson
Dimensioner 210 x 175 x 9 mm
Vikt 116 g
SAB uRdc
ISBN 9789176347959
Min bok var ett recensionsexemplar från Idus förlag 💙💜💙

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar