onsdag 24 december 2014

Spänningskalender - Lucka 24

Camilla Läckberg är civilekonom men gjorde ett karriärbyte och blev deckardrottning. Hon skriver även barnböcker om Charlie.
De har jag inte läst men om jag får ett barnbarn ska jag nog köpa en bok.
Nej, det är deckarna jag läser och det var faktiskt för ett antal jular sedan som mitt läsintresse väcktes till liv på nytt. Efter tre småbarn på raken blev det inte mycket tid för läsning så det intresset låg i dvala. Men så den julen fick jag två pocket av Läckberg och jag blev sjuk på självaste julafton, så gissa vem som sträckläste dem.
Det var del 2-3 av Fjällbacka serien, min svägerska hade köpt den på Second hand.
Efter det läste jag alla Läckbergs deckare, den bästa i serien
2003 – Isprinsessan
2004 – Predikanten
2005 – Stenhuggaren
2006 – Olycksfågeln
2006 – Snöstorm och mandeldoft
2007 – Tyskungen
2008 – Sjöjungfrun
2009 – Fyrvaktaren
2011 – Änglamakerskan
2013 – Mord och mandeldoft
2014 – Lejontämjaren
Många säger att den sista Lejontämjaren också är bra, och vet ni vad den ligger och väntar på mig.
Men Simba då..

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar