söndag 14 december 2014

En smakebit på søndag

Ja så var det söndag och tredje advent, bara en vecka kvar att jobba och sedan 3 veckors ledigt.
Gott som sjutton, då ska jag läsa ifatt mig, men kanske också försöka få lite ordning i mina receptpärmar. Letar efter mitt recept på grönkålspaj, ingen som har något bra?
Smakebiten kommer från denna bok;
Fast eftersom jag håller på att storstäda köket kan jag inte läsa den så jag lyssnar istället och det är en riktigt bra uppläsare.
Detta är bok 5 så här kommer lite kortfattat vad som hänt.
Ruth är huvudpersonen och hon är arkeolog, hon har vid en utgrävning träffat Nelson som är kommissarie. De blev förälskade och lilla Katie är frukten av det, stora problemet är att Nelson är gift.
Nej nu ska jag inte sitta här längre, massa att göra. Ingen som är sugen på att rengöra en spis?
Trevlig 3:e advent

29 kommentarer :

  1. Tack för smakbit, har funderat på att läsa boken, men tror inte på att utrymmet finns. En god grönkålspaj har jag med på min matblogg, kanske något att kolla upp: http://forronu.blogspot.se/2013/12/gronkalspaj-grotrim-och-lingonris.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej ibland hinner man inte allt man vill läsa och göra.

      Radera
  2. Jag har läst den första boken om Ruth Galloway och den tyckte jag mycket om. Jag har inte tagit mig för att läsa de andra delarna än. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  3. Tack för smakbiten. Har läst den första boken i serien och såmåningom blir det väl fler.

    SvaraRadera
  4. Har läst en av Griffiths böcker men fastnade inte. Men jag får nog prova en till innan jag ger upp. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gör det, jag tycker de är en bra serie.

      Radera
  5. Ytterligare en serie jag vill läsa! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  6. Så långt har jag också kommit i den serien, men det är nog snart dags för nästa bok :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har snart kommit halvvägs, riktigt bra.

      Radera
  7. Jeg har ikke lest noen av disse bøkene, men takk for smakebiten. Har IKKE lyst til å rengjøre ovnen din - så jeg håper du har klart det selv! Må rengjøre min egen snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är en riktigt tråkigt jobb men med ljudbok går det bättre

      Radera
  8. Uff, städa spisen som är så tråkigt! Men vad nöjd man blir när man är klar och hela köket blänker. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men nu är det klart och köket skiner fint.

      Radera
  9. Å rengjøre en komfyr er ikke akkurat min yndlings-hobby :-) Men boken så veldig spennende ut så den må jeg se etter. Eller kanskje heller nr 1 :-) Ønsker deg en fin adventssøndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är spännande och faktiskt trevlig om man nu kan säga så om en deckare.

      Radera
  10. Har läst en annan av henne, men föll inte. Kan tyvärr inte hjälpa dig med ugnen, har en egen i stort behov av lite omtanke och såpa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aj då, det var synd. Men nu är det gjort.

      Radera
  11. jag gillar Griffiths! har egen ugn att skura. någonstans har jag också ett recept på grönkålspaj. återkommer i ärendet om jag hittar det

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det receptet jag letar efter ska vara utan valnötter men med parmesan.

      Radera
  12. Jag har läst första boken och gillade, börjar bli dags att läsa andra delen. ;) Jag har ett recept på grönkålspaj som jag inte har testat, hojta till om du vill testa det....

    SvaraRadera
  13. Åh så skönt med tre veckors ledighet :)

    SvaraRadera
  14. Du är välkommen att rengöra min spis närsomhelst.

    SvaraRadera