söndag 24 april 2016

En smakebit på søndag

Söndag och idag är det fullt med saker att göra. Städning och dammsugning, laga mat och laga sonens byxor. Det är nämligen begravning imorgon, min älskade svärmor har gått bort.
Men jag hoppas hinna läsa lite idag i alla fall.
Mordbrännaren är en mer snäll deckare, tryck på namnet om ni vill veta mer.
Här en smakebit;

Okej, mormor. Måste bara ta en snabb dusch först.
Så snabb vet jag inte om den blir, tänkte Solbritt samtidigt som hon hörde sig själv uttrycka något annat.
En timme senare var de på väg. Solbritt lade en arm över sitt barnbarns axel och drog henne närmare. Solljuset värmde lätt när de vandrade den lilla grusvägen ner mot havet. Solbritt och Rune frågade hur det gick i skolan och Isabelle berättade om klassen, sin nya kompis Tess och några märkliga lärare hon hade. Men sammantaget hade det varit skönt att börja gymnasiet. Att komma vidare.
Ha en skön söndag

32 kommentarer :

  1. Tack för smakbit! Snälla deckare gillar jag och vill självklart följa upp den här serien. Tyckte mycket om första delen Singöspionen. Bedrövligt att min pin-kod på biblioteket slutat fungera o man inte på stört kan ställa sig i kö för att få låna denna som jag sett fram emot så mycket att få läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är relativt ny det är väl därför, hoppas du kan fixa din pinkod.

      Radera
  2. Tack för smakbiten. Snälla deckare kan vara bra ibland.
    Beklagar sorgen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja lite omväxling måste man ha. Tack Lotten.

      Radera
  3. Svar
    1. Ja det visar att alla deckare inte behöver vara blodiga.

      Radera
  4. Dessa böcker är jag lite intresserad av att läsa! Snälla deckare kan vara rätt så trevligt att läsa ibland :)

    SvaraRadera
  5. Hm, visste inte att det hade kommit en uppföljare till Singöspionen. Vore kanske något att ge morfar i födelsedagspresent...

    Jag beklagar sorgen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut det tycker jag. Tack så mycket.

      Radera
  6. Beklagar er förlust. Hoppas dagen blir så bra den kan!
    Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  7. Sorgligt med begravning, hoppas ni får en fin stund.
    Tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
  8. Beklagar förlusten.
    Fin smakbit :)

    SvaraRadera
  9. Får nog ta och ta tag i första delen snart, bara så jag vet om jag vill fortsätta läsa :)

    Så sorgligt med begravningen. Hoppas dagen blir så bra den kan bli.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är sorgligt, vi stod varandra nära.

      Radera
  10. Hustfson & Kant känner jag inte igen. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  11. En fin smakbit. Känner inte till författarna, men tanken på en snäll deckare tilltalar mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är skönt med omväxling tycker jag.

      Radera
  12. Beklagar sorgen.

    Den här boken har jag sett nu det senaste. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  13. Den här har jag tänkt läsa, gillade första boken. Tack för smakbiten!

    Beklagar sorgen.

    SvaraRadera
  14. Beklagar!
    den här boken känner jag inte till! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  15. Kondolerer med din svigermor <3 Vi var i begravelse til min svigerfar sist fredag. Det er hverken lett når en mister en av sine egne foreldre, eller maken sin. Det er godt å ha bøker innimellom sorgen kjenner jeg. Et litte pusterom. Ha en riktig fin søndagskveld!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket, ja det är tungt.

      Radera
  16. Har läst Singöspionen men inte den här. Tack för smakbiten.
    Beklagar förlusten.

    SvaraRadera
  17. Blir lite nyfiken. Tack för smakprov! :)

    SvaraRadera