fredag 8 april 2016

Bokbloggsjerka 8 – 11 april

Ja, då var det fredag och mitt internet har redan börjat festa, just nu fungerar det som en blinkis.
Idag ska jag göra ett besök hos frisören och sedan packa inför morgondagen, får väl slänga in något i ugnen också.
Men innan dess blir det jobb och Bokblogggsjerka och så här skriver Annika i sin blogg.

Det här med spänning är en subjektiv fråga men jag tycker t.ex. inte att Nora Roberts böcker hör hemma i genren ”spänningsromaner” utan jag tycker att Harlequin är mer passande. Böcker som Jurtjyrkogården av Stephen King däremot är riktigt, riktigt spännande. Den där stigen, katten, mörkret… förföljer mig än i dag och filmatiseringen av boken är i särklass den bäst jag har sett.

Berätta om en bok (eller flera) som du tycker är riktigt spännande!
Dessa tycker jag är riktigt spännande, jag kunde länkat till vad jag skrivit om böckerna men som sagt mitt internet är helt kasst.

34 kommentarer :

  1. hahha, tänkt på girigheten och bankerna denna vecka, också en dödssynd :)

    SvaraRadera
  2. Den åttonde dödssynden har jag på min önskelista, många har talat väl om den :)

    SvaraRadera
  3. Inte läst någon av dessa, men Feberfågel är ju verkligen en intresseväckande titel.

    SvaraRadera
  4. De har jag inte läst men redan titlarna låter ju onekligen spännande.

    SvaraRadera
  5. Har inte läst någon av dom :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan tyvärr inte läsa alla böcker, när man tittar runt så här blir man sugen på jättemånga.

      Radera
  6. De ser spännande ut av framsidorna att döma!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland kan man faktiskt se sådant på framsidan.

      Radera
  7. Feberfågel har jag läst men jag minns inte om jag gillade den eller inte. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Den åttonde dödssynden var verkligen rysligt spännande. Ha det bra på spa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen och nu håller jag på med en spännande också

      Radera
  9. Har inte läst någon av dessa böckerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog din typ av böcker tror jag.

      Radera
  10. Jag gillar bäst lagom spänning även om det så klart finns undantag.

    SvaraRadera
  11. De där har jag ju inte läst, måste spana in dom :)

    SvaraRadera
  12. Har inte läst men de ger minsann intrycket av att vara spännande, och kanske lite läskiga :)

    SvaraRadera
  13. Båda dessa böcker är jag intresserad av att läsa! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  14. de här böckerna känner jag inte till

    SvaraRadera
  15. Två okända böcker för mig. Finns ju så många spännande böcker att välja på!

    SvaraRadera