måndag 18 april 2016

Tematrio - Kungligheter

Måndag och dags för Tematrio och det är Lyrans noblesser som har klurat ut veckans trio.
Så här skriver hon;
Nej, jag är inte rojalist, men icke desto mindre är temat denna vecka kungligheter. Om det bär er emot (eller helt enkelt är för svårt får ni gärna komplettera med statschefer, borgmästare o s v). Ni behöver ju heller inte hålla er i den s k kallade verkligheten om ni inte vill.
När den kom fick den ganska stor uppståndelse, men nu har det lagt sig. Ändå fann jag den lite intressant men klart man får ta det som skrivs med en nypa salt.
Denna bok handlar om Lady Diana, tänk om hon iscensatte sin död. Väldigt annorlunda bok.
Hela denna serie som börjar med Barnbruden, sedan Pottungen och sist denna, ja, här dräller det av kungligheter, grevar och grevinnor. Dessutom är den både intressant och underhållande.

16 kommentarer :

  1. Även jag har Anna Laestadius Larssons trio, annars så föredrar jag äldre kungligheter

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst väldigt lite kungligheter

      Radera
  2. Laestadius Larssons trilogi har jag än så länge bara läst den första delen av, men delarna två och tre väntar i bokhyllan.

    SvaraRadera
  3. Laestadius Larssons böcker låter intressanta. har inte läst något om Lady Di eller nuvarande kungen

    SvaraRadera
  4. boken om Carl XVI Gustaf ville jag inte läsa.

    SvaraRadera
  5. Vilken konspirationsteori! Monica Alis ser underhållande ut :)

    SvaraRadera
  6. Den okända historien kände jag inte till! Eller jo, jag har hört titeln men jag visste inte att det var det den handlar om. Tack för tips!

    Motvillige monarken kom med som bonus hos mig. Laestadius Larsson har jag inte läst ännu, men jag har lagt böckerna i min bokhylla på Storytel!

    SvaraRadera
  7. Lady Di borde jag läsa mer om. Hon verkar ha varit en intressant kvinna.

    SvaraRadera
  8. Den om Lady Di har jag länge tänkt läsa.

    SvaraRadera
  9. Monica Alis bok blir jag nyfiken på. Har f.ö inte läst någon av dessa tre.

    SvaraRadera
  10. De två översta har jag ingen ordentlig koll på, men Laestadius Larssons böcker har jag i bokhyllan.

    SvaraRadera