torsdag 14 april 2016

Lisa Jewell - Fågelburen

Välkommen till familjen Bird. De fyra syskonens barndom är en total idyll: ett vackert gammalt hus i en pittoresk by, ett varmt, mysigt kök fyllt av kärlek och skratt, soldränkta eftermiddagar i en vindlande trädgård. 
Men en påskhelg drabbas familjen av en tragedi så förkrossande att den driver dem isär. Åren går och syskonen växer upp utan mycket kontakt sinsemellan. Snart är det nästan som om de aldrig varit en familj. Hämtat från Bokus


När jag började lyssna på denna hade jag lite svårt att hänga med i svängarna, det var fyra syskon med respektive och dessutom då och nutidshistoria. Men när jag väl fick ihop allt så var den riktigt bra. Den var väldigt egendomlig bok med speciella karaktärer. Mamman hade nog behövt vård för sitt beteende och några till.
Så var väl inte syskonen så sammansvetsade precis men det hade sina orsaker.
Jag fastnade nog aldrig för någon av karaktärerna, tyckte många var väldigt udda. Men på något vis fann jag boken intressant och lyssnade vidare.En udda bok men absolut inte händelsefattig. BETYG 3+
Mp3-bok (nedladdningsbar ljudbok)
Filformat: Ljudbok, MP3 (5-minutersspår) (241.6 MB)
Språk: Svenska
Inläsare: Gunilla Leining
Utg.datum: 2016-02-19
Förlag: Printz Publishing
Översättare: Christina Stalby
Originaltitel: The House We Grew Up In
SAB: Hce
ISBN: 9789187343841
Köp boken på Bokus eller Adlibris eller Cdon

2 kommentarer :