måndag 24 april 2017

Tematrio - Europa

Måndag och hemkommen från jobbet för en timme sedan, men efter fått i mig mat och kaffe så finns det lite liv i tanten. Då tänker jag svara på Tematrion som Lyrans Noblesser håller i.

Berätta om tre europeiska favoritböcker!
Snövit ska dö var en väldigt spännande deckare. Det är en tysk författare.
Room är en bok som blivit film men jag vet knappt om jag klarar se filmen eftersom boken var så otroligt spännande. Det är en irländsk författare.
Ingrid Noll född i Shanghai men bosatt i Tyskland och boken är så himla bra.
Handlingen;
En mycket underhållande, besk och
mordisk bok för tjejer och kvinnor.Vid femtiotvå års ålder drabbas Rosemarie Hirte av kärleken som av blixten. Hittills har hon levt ett ganska grått och händelselöst liv och hon trodde att hon var immun mot stiliga karlar och upphetsande röster. Men det är tydligen aldrig för sent!Och därmed börjar karusellen snurra. Det ena leder till det andra, och Rosemarie går bokstavligen över lik för att fånga sitt hjärtas utvalde.Ingrid Noll slog igenom starkt med denna debutroman. Hon har därefter givit ut flera böcker och den senaste heter Lilla Rosenknopp. Ingrid Noll skriver med humor, intelligens och ironi och hennes berättelser är rika på överraskningar och fantasifulla inslag. Inte undra på att hon av Der Spiegel utnämnts till Tysklands mest framgångsrika kriminalförfattarinna.
LÄS DEN SÅ UNDERHÅLLANDE.

17 kommentarer :

  1. Inte läst någon av dessa och den sista kände jag tidigare inte alls till, behöver förstås inte vara sämre för det. :)

    SvaraRadera
  2. Tuppen är död blir jag nyfiken på. Tack för tips!

    SvaraRadera
  3. Ingrid Noll står på läslistan!

    SvaraRadera
  4. Snövit ska dö har jag läst

    SvaraRadera
  5. Tuppen är död har jag läs och även Min käre Hugo. Ingrid Noll är jättebra. Neuhaus ska jag kolla upp. kul med tyska kriminalförfattare

    SvaraRadera
  6. Kul med deckare från olika europeiska länder!

    SvaraRadera
  7. Jag ska börja läsa fler deckare! Men tiden, tiden...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det där med tiden är svårt att få till

      Radera
  8. Har inte läst någon av böckerna. Har Snövit skall dö stående i bokhyllan.

    SvaraRadera