tisdag 25 april 2017

Nyfiken på



Jag har lyssnat på alla i serien om Det lilla bageriet och jag har verkligen gillat dem skarpt.
 Nu kommer hon ut med en ny om en bokhandel, så här står det om boken på Bokus;
Nina Redmond älskar böcker, och som bibliotekarie får hon göra det hon gillar allra mest matcha rätt bok med rätt person. Men när hennes älskade bibliotek tvingas stänga står hon plötsligt utan jobb och har ingen aning om vad hon ska ta sig till. Men så hittar hon en annons om en charmig skåpbil och får en idé: hon ska starta en egen bokhandel, på hjul! Med all styrka, mod och optimism som hon kan uppbåda och därtill sitt livs samlade besparingar gör Nina sig redo för en nystart i de vackra skotska högländerna. Men verkligheten visar sig vara något helt annat än de berättelser hon gärna drömmer sig bort i. Hon möter en mängd människor som både förgyller och förpestar hennes tillvaro, till exempel en charmig lokförare och en barsk och fåordig bonde på granngården.
 Ja men visst låter det bra, hoppas den är lika charmig som det tidigare.

10 kommentarer :

  1. Ja, det låter som en mysig bok!

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte läsa sommarboken nu i sommar och julboken till jul, sedan kan jag ta mig an den nya också :)

    SvaraRadera
  3. Är nyfiken på dessa böcker!

    SvaraRadera
  4. Jag har inte läst något av författaren men har länge varit sugen på att testa. Får se om jag ta den nya boken eller den tidigare serien först.

    SvaraRadera
  5. Boken om bokhandeln har jag läst på engelska och den var lättsam och mysig, precis som några andra böcker av samma författare som jag läst tidigare. Bageriet-böckerna tänker jag läsa på svenska men har inte kommit dit än. :)

    SvaraRadera