måndag 10 april 2017

Elin Lucassi - Synd

Elin Lucassi, serietecknare, illustratör och skribent, benar i sin bok Synd ut ordet synd och illustrerar de sju dödssynderna; Högmod, Girighet, Lust, Avund, Frosseri, Vrede och Lättja. Med igenkänning, humor och allvar visar hon även upp dagens dilemman: jobbiga nybliven pappa-feminister, hur man blir av med sitt kroppskomplex (enligt Michael Douglas) och hur reaktionerna skulle vara om en kvinna betedde sig som Plura i rutan. Vad betyder synd idag? Hämtat från Kartago förlag

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 

Helt okej språk.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 

Det är en serie och ibland tycker jag det är lite svårt att veta vilken bubbla man ska läsa först men det är nog mest för jag är ovan,

Vad gillade du med boken?

Bilderna var så häftiga, speciellt de som visade de olika dödssynderna, nästan så jag ville riva ut dem och rama in. Men det hade jag inte hjärta att göra. Jag blir lite illa berörd av Facebook kommentarerna och blir lite arg att folk inte tänker efter innan de kommenterar. Så skrattar jag gott åt vissa saker, speciellt Plura, hihi.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 

Jag är inte mycket för politik längre och inte så insatt i allt, så där gick inte allt hem.

Vad var annorlunda med denna boken?

De enormt häftiga bilderna och att det var en serie.

Vad kunde gjort boken bättre?

Nej, det vet jag inte.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?

Ja, jag kollade faktiskt om bibblan hade någon som e-bok och de hade de, gott.

Sammanfattning.

En seriebok om de sju dödssynderna med riktigt häftiga bilder och lite små fniss här och där.

Vad ger du boken för betyg?

BETYG 4-
Format Häftad
Språk Svenska
Antal sidor 160
Utgivningsdatum 2017-03-31
Förlag Kartago Förlag
Illustratör/Fotograf Elin Lucassi
Dimensioner 240 x 170 x 15 mm
Vikt 492 g
SAB Hci
ISBN 9789175152080
Tack till Kartago förlag och Elin, det var en himla fin överraskning.♥
Köp boken på Bokus eller Adbris eller Cdon.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar