fredag 14 april 2017

Bokbloggsjerka 14 – 17 april

Långfredag och och lite jerka hos Annika. Jag tänkte svara på frågan innan jag går vidare i programmet för dagen.

Less is more, håller du med om det? (Kan handla om en på tok för lång bokserie, en bok som borde ha förkortats med typ 300 sidor, etc.

När jag läste denna så kom jag till mitten sedan var det så himla trögt att jag lade undan boken.
Men början var oerhört bra och hade man kortat ner den några sidor så, men ofta blir det lite sega partier på tegelstenar.
Så jag tittade på tv-serien istället, riktigt bra.
Nu måste jag vidare, Glad Påsk.

15 kommentarer :

  1. Svar
    1. Ja halva var rätt okej förutom det sega i mitten.

      Radera
  2. Just 22/11 1963 är ett perfekt exempel på en bok som kunde ha kortats ner utan att det hade påverkat historien. Det var väldigt segt där i mitten.

    SvaraRadera
  3. Den står i min hylla och vänta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vad har inte vi i våra hyllor, hihi.

      Radera
  4. Jag hade också med 22/11 1963 - bra exempel på en bok som hade blivit ännu bättre om den kortats ner.

    SvaraRadera
  5. Just den boken är ett bra exempel. Jag gillade faktiskt inte alls serien...

    SvaraRadera
  6. Åh ja, jag håller med dig! Den var fruktansvärt seg just i mitten, men jag lovar det blir bättre sen. Summan av kardemumman en riktigt bra tegelsten. :)

    SvaraRadera
  7. tycker inte att tegelstenar ska vara sega någonstans. då har författaren tagit sig vatten över huvudet och redaktören har inte gjort sitt jobb

    SvaraRadera
  8. Ja även en sån stjärna som King kan bli onödigt mångordig!

    SvaraRadera
  9. Ja en tegelsten får inte ha långa onödiga delar, då orkar man sig aldrig igenom :(

    SvaraRadera
  10. Det krävs nog en hel del för att det ska hålla när det bli så långt.

    SvaraRadera