torsdag 20 april 2017

Hett i hyllan #12

Då var det torsdag och dags för Hett i hyllan. Det är Bokföring enligt Monika som håller i stafettpinnen, eller vad man säger. Så här står det på hennes blogg;

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Nej då, jag har absolut inga olästa böcker här.
Det är nog lite som matälskare (vilket jag också är) att man gärna tar till sig mer än man orkar äta upp. Så man köper gärna på sig mer böcker än man behöver.
Jag behöver snarast en Billy bokhylla till, jag bara klurar på hur jag ska få hem den.
Maggie O´Farrell - Bara Alice köpte jag på en bokrea för ett tag sedan.
Bokens handling:
Alice åker för att hälsa på sin familj i Skottland. På stationen i Edinburgh möts hon av sina systrar. Bara ett par timmar senare återvänder hon till London. Hon går som i trance, gränsen mellan gata och trottoar suddas ut och hon är helt omedveten om storstadstrafiken omkring sig. Samma natt får hennes familj det chockerande beskedet att Alice ligger i koma efter att ha blivit påkörd av en bil.

Något hände på stationen i Edinburgh, något som fick henne att åka tillbaka till London igen. Nu hänger allt på Alice. Vill hon återvända till sitt liv, och om inte - varför?

Den låter hur bra som helst eller hur? Jag läste Sommaren utan regn av samma författare och blev inte så begeistrad.

8 kommentarer :

  1. Jag tyckte att författaren och titeln lät bekant och jadå, 2000 läste jag den men innehållet har jag helt glömt...

    SvaraRadera
  2. En bok som jag inte hört talas om tidigare. Tack för tipset.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men författaren har du väl hört talas om.

      Radera
  3. Jag har haft Maggie O'Farrell på min "att-Läsa"-lista ett bra tag nu men har fortfarande inte läst någon av hennes böcker.

    SvaraRadera
  4. Maggie O´Farrell har jag inte läst något av, men jag köpte faktiskt Sommaren utan regn på rean :)

    Jag skulle också behöva (minst) en ny Billy. Att få hem den är visserligen ett problem, men hemkörning är ett alternativ. Mitt stora problem är att jag inte har någon plats att ställa den på :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har plats för säkert fem till, hehe.

      Radera