lördag 29 april 2023

Årets bok nomineringar 2023 Mia gissar

Förra årets vinnare Lina Nordquist som med sin debutbok Dit du går, följer jag.
Den har jag fortfarande inte läst, men i år tänkte jag försöka läsa nomineringarna. Jag hoppas jag har några av böckerna. 
📚📚

Hög språklig kvalitet.
Väl berättad historia sett till handling, karaktärer och miljö.
Tilltalar en bred läsekrets.
Svensk och utländsk skönlitteratur (spänning och roman).
Utgiven på svenska i Sverige (oberoende av förlag/egenutgivning) under året som gått.

      Boken ska ha getts ut på svenska under perioden 1 maj 2022–30 april 2023

Så här kommer mina crazy gissningar.

            
           
Här är 12 böcker som jag läst och tyckt om men det kommer säkert inte vara med en enda av dessa. Men hur som helst står jag för att det är rasande bra böcker.
Har jag något rätt?
Har du någon gissning?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar