söndag 9 april 2023

En smakbit på søndag

Då var det söndag och påskdagen och jättefint väder ute.
Betraktninger håller i En smakebit och min kommer från en ljudbok, nämligen;
Jag läste Vinklubben för vilda drömmar och tyckte den var trevlig så då fortsatte jag med nästa i serien.
Inez har ramlat och skadat höften så hon är tvungen att anlita en städerska, som dels ska hjälpa henne städa och rensa.
”Hej, är det du som är Inez Edmark?” frågade hon.
Inez gick fram till grinden, lyfte upp den en aning och tryckte till haspen så att den gled upp.
”Ja”, sa hon. ”Det är jag.” Hon vände och tog täten in i huset. Städaren gick efter.
Det är säkert en privat städerska för inom kommun för man knappast den hjälpen.
Ha en skön söndag

18 kommentarer :

  1. Jag borde verkligen läsa mer av henne!

    SvaraRadera
  2. Det är säkert ett privat städföretag. Att städa hemma hos folk är väl inte i första hand en kommunal uppgift. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om man är sjuk kan man få hjälp (kanske) av kommunen

      Radera
  3. Den här vill jag verkligen läsa! Har gillat båda de andra i den så kallade serien. Utspelar sig även denna i Helsingborgstrakten?

    SvaraRadera
  4. Tack för smakbiten. Inte läst något av den författaren.

    SvaraRadera
  5. Jag känner inte till författaren men så bra att du gillade hennes böcker, då finns det några att ta av. Tack för smakbit

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbiten! Har inte läst något av författaren.

    SvaraRadera
  7. känner igen författarnamnet men inte titeln. tack för smakebiten!°

    SvaraRadera
  8. Skrivklubben är min favorit av de här tre men jag gillar att läsa om just skrivande!

    SvaraRadera