söndag 23 april 2023

En smakebit på søndag

Då var det söndag och dags att presentera en bok du läser och alla smakebitar hittar du hos Betraktninger.
Jag är inte hemma för tillfället utan är och hälsar på min dotter och mina två barnbarn.
När man är ute och åker behöver man något att lyssna på;
Smakebiten är precis från början av boken.

Maria dukade fram kristallglasen och placerade varsitt vattenglas bredvid. De brukade stå orörda vid kvällens slut, men de hörde till. Vanor och rutiner hjälpte henne att skapa struktur i tillvaron. Hon svepte med blicken över det spatiösa vardagsrummet. Huddinges lyxigaste villa, sa folk som kom hit för första gången. Maria visste aldrig vad hon skulle svara på det.
Det ser trevligt ut, hoppas vi får tillfälle till många trevliga trädgårdsstunder.

12 kommentarer :

  1. Tack för smakbiten, trevlig söndag!

    SvaraRadera
  2. Jag känner igen författaren, men har inte läst något av henne.

    SvaraRadera
  3. Ny författare för mig, tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  4. Jag har tänkt att läsa Marc men har inte kommit fram dit ännu.

    SvaraRadera
  5. Klart det ska stå vattenglas bredvid vinglasen :) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbiten. Känner igen författaren men har inte läst något av henne än.

    SvaraRadera
  7. Har läst en bok av henne som jag gillade, och jag har tänkt läsa flera!

    SvaraRadera
  8. okänd bok för mig. gott med en slurk vatten då och då i vindrickandet. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  9. Ordet "spatiösa" används inte ofta, men där var det. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera