söndag 9 april 2023

Caroline Säfstrand - Vingården för vilda drömmar

Sommaren på en skånsk vingård väcker drömmar till liv och får sanningar att bubbla upp till ytan. Erica sätter sig på tåget och lämnar hastigt sin man och livet i storstaden. Hon vet inte vart hon är på väg, bara att hon måste komma bort för att orka möta sorgen hon bär på. I Arild, femtiosex mil söderut, hamrar Marcus ner en skylt i marken: ”Rum uthyres!” Det är färgstarka grannen Beatrix idé för att få ekonomi i vinodlingen som Marcus och hans farfar driver. Samtidigt sitter Lilian ensam i lägenheten i Helsingborg och iakttar allt som pågår utanför hennes fönster. Med pennan tecknar hon det som livet inte gav henne. Vad hon inte anar är att en ung kvinna i Stockholm just påbörjat en resa söderut, och att detta kommer att förändra livet för Lilian och flera andra. Hämtat från Bokus

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag har lyssnat på de andra i serien och det är en feelgood.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Passande layuot och lite drömsk. Uppläsare var Gunilla Leining och hon gör det extremt bra.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Lättläst eller lättlyssnad kanske man ska säga.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej

Vad gillade du med boken?


Jag tyckte den var jättemysig, skulle också vilja hitta sådan mysiga ställen.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Jag hoppade inte över något och det kändes inte tråkigt någonstans.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Erica och Marcus och jag tyckte det var rätt mysiga båda två.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Bra beskrivningar.

Vad var annorlunda med denna boken?


Det vet jag inte.

Vad kunde gjort boken bättre?


Ingen aning

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Jag vill gärna läsa mer av författaren.

Sammanfattning.


Den här boken hade verkligen allt, fina miljöbeskrivningar och även en liten mystisk del med en handduk. Så relationer både mellan äldre och yngre det gillar jag. Ett stort plus att det handlar om vin och en vingård, den dryck jag tycker är så god. Självklart förstår man tidigt att det ska bli något mellan Marcus och Erica, men vägen dit är verkligen mysig. Så vill man ha en charmig och mysig bok när man sitter på altanen med ett glas vin då är denna boken den du ska välja.

Vad ger du boken för betyg?

BETYG 5
Format Ljudbok
Filformat Ljudbok, MP3 (5-minutersspår) (290.8 MB)
Språk Svenska
Serie Vid livets vägskäl (del 2)
Inläsare Gunilla Leining
Utgivningsdatum 2021-07-01
Förlag Bokförlaget Forum
ISBN 9789137500997
Min bok lyssnade jag på genom Storytel 💚💙💚

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar