onsdag 12 april 2023

Camilla Läckberg - Gökungen

Camilla Läckberg är tillbaka i Fjällbacka! Två fruktansvärda händelser, utan synbart samband, skakar Fjällbacka. En känd fotograf hittas brutalt mördad i sin utställningslokal. Henning Bauer, nobelpristagare i litteratur, drabbas av ett våldsamt dåd på den lilla ö där han håller till för att skriva den tionde delen i sin världsberömda romansvit. Patrik Hedström och kollegorna på Tanumshede polisstation kommer ingenvart med utredningen av fallen, samtidigt som Erica Falck gräver i ett tragiskt mord i 1980-talets Stockholm. Hon inser snart att det förflutnas trådar sträcker sig in i nutiden och att gamla synder lämnar långa skuggor efter sig. Hämtat från Bokus
 
Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag har läst de tidigare i Fjällbacka serien så klart jag ville läsa denna med.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Snyggt omslag som matchar de senaste i Fjällbacka serien. 

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Lättläst och bra.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej, absolut inte.

Vad gillade du med boken?


Jag gillar serien om Fjällbacka och innan har det varit kritik mot att Erica lägger sig i men i denna bok betonas det flera gånger att hon inte får lägga sig i.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Nej, jag hoppade inte över något.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Jag tycker Erica är rätt häftig trots att hon lägger sig i alldeles för mycket, hon brinner för det hon gör. 

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Bra beskrivningar både miljö och personer.

Vad var annorlunda med denna boken?


Det vet jag inte.

Vad kunde gjort boken bättre?


Ingen aning.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja, det vill jag verkligen.

Sammanfattning.


Jag gillar verkligen storyn, den börjar lite milt med "ett litet mord" för att sedan accelerera. Sen gillade jag verkligen tillbakablicks historien med Lola och Pytte, hon verkade vara en varm och fin människa. Så får man följa Erica i sina efterforskning för sin nya bok och Patrik i polisarbetet. Jag tycker boken är både välskriven och genomtänkt och det blir både spännande och lite sorgligt. Läsvärd bok.

Vad ger du boken för betyg?


BETYG 4
Format Inbunden
Språk Svenska
Serie Fjällbacka-serien (del 11)
Antal sidor 350
Utgivningsdatum 2022-09-12
Förlag Bokförlaget Forum
Medarbetare Sundberg, Maria (form)
Dimensioner 234 x 159 x 30 mm
Vikt 553 g
SAB Hc
ISBN 9789137152653
Min bok har jag köpt från Bokus. 💛💚💙

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar