tisdag 11 april 2023

Tisdagstrion. Vecka 15: Bok av författare från ett land som börjar på bokstaven S

Ugglan & Boken har denna vecka kommit fram till temat Land som börjar på S.
Vi börjar väl med Sverige och Sofie Sarenbrant då blir allt på S.
Mari Sammeli har skrivit några böcker om Julia som bor i Kapstaden. Trevliga böcker med fina miljöbeskrivningar. Mari bor ju själv i Kapstaden.
Denna bok står tyvärr oläst i min bokhylla och jag har många gånger tänkt läsa något av en schweizisk författare (lite anknytning till landet), men ännu inte blivit av.

14 kommentarer :

  1. Nya titlar för mig. Blir intresserad av boken som utspelar sig i Kapstaden!

    SvaraRadera
  2. Joël Dicker var ett spännande namn jag inte alls kände till. ska kolla upp den

    SvaraRadera
  3. Jag har läst många böcker av Sofie Sarenbrant men inte något av de andra två författarna. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  4. Sammelis bok kom med även i min trio. Tack för övriga tips.

    SvaraRadera
  5. Schweiziska författare har jag inte läst allt för mycket av. Jag blir nyfiken på Joël Dicker.

    SvaraRadera
  6. Det var tre böcker som jag inte läst. Sarenbrant har jag läst andra böcker av dock.

    SvaraRadera
  7. Tänk att även en feelgood-bok från Sydafrika måste se likadan ut och verka vara precis som alla andra feelgood-böcker! Fattar inte att det fungerar, men det gör väl det antar jag. Fast inte på mig alltså.

    SvaraRadera
  8. Jag har bara läst en Sarenbrant för typ hundra år sedan men kanske borde läsa någon mer?

    SvaraRadera
  9. Joël Dicker har jag en annan bok av i hyllan. Oläst dock, än så länge.

    SvaraRadera
  10. Inte läst någon av dessa. Joel Dicker är jag lite nyfiken på, men då är det nog hans bok om Harry Quebert som jag hellre vill läsa.

    SvaraRadera