tisdag 18 april 2023

Tisdagstrion. Vecka 16: Resor

Ugglan & Boken har denna vecka kommit fram till temat: Resor, jaha, hur ska man tänka nu.
Vad man vill resa eller vad man varit, jag kör lite både och.
Denna serie är från Malaga i Spanien och där har jag varit en del, ja, inte just i Malaga utan Gran Canaria.
Jag skulle hemskt gärna vilja till London så jag tänker om jag läser denna fina bok, kan jag drömma mig bort.
Denna köpte jag på bokrea så jag kunde drömma mig bort till Paris lite också.
Jag är egentligen inte så knusslig jag kan tänka mig åka var som helst.

15 kommentarer :

  1. Tack för tipsen! Har inte läst någon av dina böcker än.

    SvaraRadera
  2. Dessa har jag inte läst. Inte ens Mari Jungstedts bok. Jag verkar ha tappat bort henne lite.

    SvaraRadera
  3. alltid trevligt att resa till London i läsfåtöljen, tack för tips.

    SvaraRadera
  4. Det var verkligen längesen jag var i London och Paris. Jag skulle gärna åka dit igen. Och till Rom - den eviga staden.

    SvaraRadera
  5. Tack för intressanta boktips som jag blev nyfiken på.

    SvaraRadera
  6. visst kan en åka ungefär vart som helst. London är ett jättefint resmål. så mycket att hitta på. liksom i hela England. känner inte alls detsamma för Frankrike. har inte läst någon av dina böcker

    SvaraRadera
  7. Är nyfiken på Uppdraget i London. En annan bok i serien, Uppdraget i Budapest, köpte jag till min tioåriga guddotter och den var uppskattad.

    SvaraRadera
  8. Har aldrig hört talas om Eiffel-boken, den skulle jag gärna läsa! och åka till London också, förstås ...

    SvaraRadera
  9. Fina resmål alla tre men jag har inte läst någon av böckerna.

    SvaraRadera
  10. Har inte läst någon av dem men besökt London & Paris.

    SvaraRadera
  11. Både London och Paris skulle jag gärna resa till just nu, men det går ju fint att läsa om städerna också!

    SvaraRadera