tisdag 4 april 2023

Malin Stehn - Lycka till

Emily har planerat sitt bröllop minutiöst, det finns egentligen bara tre detaljer som inte går att kontrollera: vädret, mamma Annika och storebror Erik.

Vädret blir strålande men under den påkostade bröllopsfesten blir stämningen bland gästerna efterhand alltmer spänd. Åtta år gamla sanningar tvingas upp till ytan och plötsligt är det som om inga sår någonsin läkte. Strax efter midnatt görs en fasansfull upptäckt längst ner i den mörka slottsparken. Hämtat från Bokus

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Detta är en deckare där man får följa olika personer i boken. Jag har läst Ett gott nytt år av samma författare och gillade den.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Snygg layout och bra textstorlek.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Lättläst med superbra driv.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej

Vad gillade du med boken?


Det här är bokunderhållning på hög nivå. Jag hoppas verkligen hon jobbar på en ny bok. Hon har skrivit om nyår och nu bröllop, kanske jul skulle kunna vara något för nästa bok.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Nej, här går inte hoppa över något.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Vi får följa Emily bruden, Annika brudens mamma, Erik brudens bror och Mats brudens far. Någon favorit har jag inte, för speciellt i början tror man ju alla är mördaren. 

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Men de är så superbra, jag kände nästan att jag var på slottet.

Vad var annorlunda med denna boken?


Det vet jag inte.

Vad kunde gjort boken bättre?


Ingen aning

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Jag hoppas verkligen hon skriver på en ny bok.

Sammanfattning.


Man får följa fyra olika personer, det börjar med bröllopet, men sen går det snabbt tillbaka åtta år i tiden och så växlar det så. Därför är jag glad att jag läste boken och inte lyssnade på den. Vad var det som hände i början av boken och vem låg på stranden? Det är de frågorna man vill ha svar på och som gör att man läser vidare och inte kan släppa boken.
Allt är verkligen inte som man tror och alla verkar ha en dold agenda. En enormt välskriven och spännande bok som man inte kan sluta läsa.

Vad ger du boken för betyg?


BETYG 5
Format Inbunden
Språk Svenska
Antal sidor 410
Utgivningsdatum 2023-02-03
Förlag Albert Bonniers Förlag
Medarbetare Grandin, Elina (form)
Dimensioner 223 x 145 x 31 mm
Vikt 486 g
SAB Hc
ISBN 9789100187088
Min bok köpte jag genom Bookie 🖤🤎🖤

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar