torsdag 27 april 2023

Helgfrågan v. 17

 Då var det torsdag och dags för en liten Helgfråga, ni får gärna komma med förslag till frågor om ni vill.
I helgen fick vi lite sol och ganska varmt, men det gick snabbt över tyvärr.
Men förhoppningsvis närmar sig våren och det konstiga är att då kommer katalogerna för höstböckerna. Nu kanske inte alla är som jag som kollar in alla kataloger, men man kan kolla på nätbokhandlarna med.

Har du kollat in någon bok som kommer ut i höst?
(eller skriv om en bok du vill läsa)

 Jag fick för ett liten tag sedan koll på att Sofie Sarenbrant ska ge ut en bok med Carina Bergfeldt  
Handling;
Sången tystnar tvärt när dörren till födelsedagsbarnets rum öppnas. Sängen är tom och fönstret står på glänt. Polisen kallas till huset och en sökinsats påbörjas. Stämningen mellan exfrun, pappan och styvmamman eskalerar. Alla tre har något att vinna på att röja sjuåriga Samuel ur vägen. Och det visar sig snabbt att deras historier inte går ihop. Vad har egentligen hänt pojken?  

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

7 kommentarer :

  1. ännu vårmånad, midsommar först...

    SvaraRadera
  2. Du lade upp en annorlunda fråga än den du sagt innan att det skulle bli. Därför utgick jag från din ursprungliga fråga om vinterböckerna.

    Vad otäck den där boken verkar. Tre vuxna som har motiv till att ta livet av ett barn. Hu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ber om ursäkt jag formulerade om den lite.

      Radera
  3. Den vill jag verkligen läsa!

    SvaraRadera
  4. Jaha, så hon skriver böcker också. Inte så förtjust i Carina Bergfeldt, men man måste ju inte gilla alla.

    SvaraRadera