onsdag 17 februari 2016

Födelsedagsutlottning

Jo, så är det jag fyller år idag. Det ska givetvis firas,
och jag gör det genom att ta ledigt och göra precis vad jag vill idag. Här på bloggen blir det utlottning av en bok.
Bro bro breja av M.J Arlidge.
För att delta måste du;
*ha en blogg och bo i Sverige.(ursäkta men det kostar skjortan att skicka utanför gränserna)
*kommentera detta inlägg med din e-post adress
*ge mig ett bra rea-boktips (om ni inte har något får ni filma er själva när ni hoppar groda 15 gånger och skicka det till mig)
Lätt som en plätt.
Utlottningens slutdatum 24/2 kl.23.59. Ni får gärna tipsa andra om ni vill. :)

35 kommentarer :

  1. Grattis på födelsedagen! Hoppas det blir en härlig dag.

    Jag vill så klart vara med och tävla och mitt bästa bokreatips till dig är "Och sen Paulette" av Barbara Constantine.

    Min e-postadress: vastmanlandskan[at]gmail[punkt]com

    SvaraRadera
  2. Avstår tävlingen då jag har boken själv men önskar dig en jättebra födelsedag!!

    SvaraRadera
  3. Grattis! Jag är gärna med och tävlar och mitt tips är Nattfilm av Marisha Pessl :)
    vargnattsbokhylla@hotmail.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nattfilm har jag på plattan men jag vet inte det blir liksom inte av att jag läser från plattan. Tack för tipset.

      Radera
    2. Jag drar tillbaka min tävlingslott, jag fick hem boken som rec.ex :)

      Radera
  4. Grattis! Den där boken vill jag gärna vinna :)

    Mitt bästa bokrea-tips får bli en bok jag själv beställt, Slutet på mr Y av Scarlett Thomas, en bok jag inte har läst själv alltså :)

    SvaraRadera
  5. Grattis!
    Jag är gärna med och tävlar :D Jag vill tipsa om Keplers Stalker som rea-bok, om det är någon bok jag vill köpa på rean så blir det nog den!

    SvaraRadera
  6. Jag avstår från tävlan, men vill gratulera på födelsedagen :)

    SvaraRadera
  7. Grattis på födelsedagen! Jag är gärna med och tävlar, jag tipsar om ett seriealbum jag själv ska köpa och det är svärdprinsessan Almatea. Har tänkt att testa Graphic novel som jag inte har läst så mycket men är nyfiken på och valde detta när det fanns på rean och många har sagt så mycket bra om det.
    epost är cblomster69@gmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset det ska jag genast kolla upp.

      Radera
  8. Hehe, jag fick nästan lust att hoppa groda och filma det ändå, men tävlingen får jag tyvärr avstå!

    SvaraRadera
  9. Grattis!
    Jag är gärna med.
    Mitt tips är Det hänger en ängel ensam i skogen av Samuel Björk. Fast eftersom du ofta läser deckare kanske du redan läst den?
    Annars tar jag Med sina läppars svalka av Theodor Kallifatides.

    lottensbokblogg at gmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lotten, nej jag har inte läst boken än men har den som pocket.

      Radera
  10. Grattis!! :) Shit den där vinsten vore som värsta tidiga födelsedagspresenten till mig om jag vann :) Tage Åström - Kodnamn Mormor, Sharon Bolton - Offer, Ahnhem - Den nionde graven är tre böcker som jag har tänkt köpa hem som det ser ut just nu :)

    plexiglasbubbla[at]hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket. Tage Åström har jag nog aldrig hört talas om, måste kolla.

      Radera
  11. Jag vill såklart vara med! Jag tipsar om När hundarna kommer, det gör jag oavsett om det är Rea eller inte :)

    edwinzoncarolina[at]hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. När hundarna kommer har man hört mycket om, bra tips.

      Radera
  12. Jag är gärna med och tävlar.

    Grattis på födelsedagen i efterskott! Jag fyllde också år i går, den 17 februari!

    Jag vill tipsa om en bokreabok jag faktiskt köpt själv i år (förbokat) och det är Vitlöksballaderna av Mo Yan. Den finns på Bokus för bara 29 kronor eller på Adlibris för bara 19. Det är en ljudbok. Jag har börjat lyssna på ljudböcker de senaste åren, riktigt trevligt!

    Men eftersom du gillar deckare vill jag också tipsa om att Gillian Flynns böcker finns på rean... Jag som köpt dem för fullpris! Och att Ann Rosmans deckare också finns - åtminstone Havskatten.

    Jag läser inte så mycket deckare, men Ann Rosmans har jag läst och gillat mycket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ann Rosman är jättebra, har nog läst alla hennes. Gillian Flynn tror jag bara jag läst Gone Girl. Grattis till dig också i efterskott.

      Radera
  13. Grattis i efterskott! Jag är gärna med och tävlar :) Jag vill tipsa om Stefan Ahnhems böcker Offer utan ansikte och Den nionde graven!
    anna_corona07 at hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hört talas om böckerna men inte läst någon än.

      Radera
  14. Grattis i efterskott!
    Mitt tips blir Nattfilm av Marisha Pessl. Jag har precis läst den (som e-bok) och är helt frälst. Vilket språk! Spänning, ockulta saker, underbara karaktärer, you name it, den har allt. Finns du på rea: http://www.bokus.com/bok/9789127137684/nattfilm/ (till och med billigare än e-boken). Värd varenda öre, det är en tjock bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu är du andra som tipsar om den så den måste läsas

      Radera
  15. Grattis i efterskott! Mitt tips är Än skyddar natten av Anna Lihammer. Jag har ännu inte läst den men läste första delen (Medan märkret faller) och tyckte den var bra och jag tror nog den fristående uppföljaren är lika bra. tompirjo@gmail.com

    SvaraRadera
  16. Grattis i efterskott! Mitt tips är Gone Girl av Gillian Flynn. Finns också fina kokböcker på rea. Ifall jag vinner kan du skicka boken till min son som bor i Sverige. benitaer@gmail.com

    SvaraRadera
  17. Jag har ingen koll på rean i år (jag har köpstopp när det gäller bokköp just nu) så jag håller tummarna för att När hundarna kommer är med på rean. Det borde den vara tycker jag :)

    SvaraRadera