måndag 30 november 2015

Idag har jag varit hos läkaren

Han behövde varken ta fram såg eller hammare, bra va?  Mina prover ser bättre ut, men han vill att jag ska göra en datortomografi på lungorna. För att kolla om det kanske är Sarkoidos eftersom värdet var något förhöjt. Troligare är att det är SLE så jag ska få träffa en reumatolog.
Och eftersom jag fortfarande hade för högt blodtryck så får jag öka mina mediciner med en tablett och sedan ska jag på snarktest..
Så nu ska jag alltså jobba heltid i 4 dagar sedan har jag en veckas semester.
Om ni tror jag ska lata mig och läsa massa  böcker tror ni fel, då kommer mina nya köksmöbler så det blir till att skruva för glatta livet.
Denna vecka kommer gå jättefort för imorgon är det Tuppeware party, torsdag Café på jobbet och glöggfest och på Lördag Julbord.
Ha det bra.

5 kommentarer :

  1. Fullt upp med andra ord. Min pappa gjorde snarktest, han fick en apparat med sig hem som mätte. Då ser man ut som en elefant från yttre rymden ;) Fast det är några år sen, vet inte om det är samma metod nu. Hoppas de kommer till rätta med dina värden så du mår bättre snart :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas verkligen inte jag får någon slags maskin det skulle jag aldrig kunna sova med

      Radera
  2. Låter som att du har fullt upp! Hoppas att du får besked om allt som ställer till det i din kropp så du kan få rätt vård och mediciner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen och hoppas jag orkar jobba heltid.

      Radera
  3. Hoppas du slipper all elände snart, men skönt att de har koll på dig och gör de nödvändiga testerna.

    SvaraRadera