söndag 29 november 2015

Camilla Grebe och Åsa Träff - Eld och djupa vatten

Två syskon försvinner oförklarligt med ett par veckors mellanrum. Först misstänks en familjemedlem, sedan en okänd gärningsman och snart kör utredningen fast. En kort tid senare hittas foton på barnen tillsammans med 29-åriga förskoleläraren Kajsa Rantanen, som nyligen hittats död.
Vad hände Kajsa och varför finns hon på bild med de försvunna barnen? Psykologen Siri Bergman får tillsammans med kollegorna i polisens gärningsmannaprofilgrupp i uppdrag att titta närmare på brotten. Är det en pedofil som går lös eller handlar det om något mer komplext? Undersökningen övergår i en jakt på liv och död, där frågan om vem som egentligen är förövare och offer ställs på sin spets. Hämtat från Bokus

Denna bok fick jag som e-bok av Massolit förlag men eftersom den kom ut på Storytel valde jag ändå att lyssna på den. Anna-Maria Käll gör en fantastisk uppläsning. Jag gillar serien och när jag såg att Camilla Grebe dels skrev med Paul Leander-Engström och även skrev en egen bok blev jag orolig att det inte skulle komma fler i serien. Men tack och lov kom en femte del som jag kan lova är mer än lovligt spännande och lite gripande också som det blir när det handlar om barn. BETYG 5
Ljudbok (mp3 cd)
Språk: Svenska
Serie: Siri Bergman (del 5)
Inläsare: Anna-Maria Käll
Utg.datum: 2015-12-02
Upplaga: 1
Förlag: Word Audio Publishing
Medarbetare: Scheutz, Sofia (form)
Dimensioner: 125 x 140 x 5 mm
Vikt: 39 g
SAB: Hc

ISBN: 9789187885372

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar