tisdag 24 november 2015

Tisdagsutmaning: ge en bok ett pris

Ja men att få utse en vinnare låter kul, de som vann Augustpriset hör väl inte riktigt till mina favoriter.
Jo, Jessica Schiefauer bok När hundarna kommer har jag tänkt läsa men de andra två tror jag bestämt jag hoppar.
Däremot blev det ett väldigt lyckokast när Camilla Davidsson kontaktade mig och ville att jag skulle läsa hennes bok. Under vintergatan alla stjärnor.
Jag slukade boken och tokgillade den. Den handlar om Emma som flyr undan karriärjobben och bestämmer sig för att gå pilgrimsleden Santiago de Compostela. Under färden möter hon många intressant och kloka människor men hon bearbetar också sina egna tankar och handlingar.
Boken är intressant och tänkvärd med fina miljöbeskrivning.

6 kommentarer :

  1. Santiago de Compostela dyker upp i den ena boken efter den andra just nu. Okänd bok för mig det här, intressant.

    SvaraRadera
  2. När hundarna kommer är en underbar bok, så den rekommenderar jag verkligen :)

    SvaraRadera
  3. Ytterligare en bok jag inte läst. Den låter intressant tycker jag nog.

    SvaraRadera
  4. Även för mig var det ytterligare en bok jag inte läst och jag tycker också den verkar intressant.

    SvaraRadera