tisdag 3 november 2015

Tisdagsutmaningen: magi, mystik och metafysik

Veckans utmaning går ut på att fundera på var din gräns går när det gäller magi, mystik och metafysik i populärkultur? Hur mycket övernaturligt tål du i böcker, tv-serier och/eller filmer? Det kanske till och med skiljer sig mellan de olika medierna. Är du kanske en sådan som går ”all in” och sväljer allt som författaren serverar eller är du en halvskeptiker som köper lagom dos eller kanske är du en fullblodsskeptiker, som inte vill ha något yttepytte litet magiskt inslag alls. Ge gärna exempel i ditt svar.


Det var längesedan jag gjorde tisdagsutmaning, lite ont om tid faktiskt, men nu så.

Jag tycker det hänger mycket ihop med hur bra det är gjort, Twin Peaks och Arkiv X var riktigt bra serier. Vad gäller böcker kan jag inte komma på att jag läst någon bok med något övernaturligt, inte heller har jag sett någon film.
Däremot ser jag gärna på tv-serier och läser böcker med magi, men även där är det bra gjort kan jag svälja en hel del. 
Detta är en riktigt bra serie, kolla på den.

3 kommentarer :

  1. Jag har precis kolla om hela Twin Peaks och den håller ju än,helt otroligt!Är så peppad på de nya avsnitten som ska komma,om det nu blir några.Sist jag hörde nåt så skulle det dröja till 2017 innan det ska visa.Lååååång väntan det : )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj jag visste inte det ska komma nya, va kul.

      Radera
  2. Twin Peaks, liksom Arkiv X, tyckte jag var riktigt bra i början. Sedan blev det tydligen över min gräns för övernaturligt :)

    SvaraRadera