torsdag 12 november 2015

Kvinnan med maximal otur

En del kanske undrar varför jag inte svarat på inlägg, men tyvärr, tyvärr har jag hamnat på sjukhus igen.
Jag har under en tid haft en enorm huvudvärk, men i helgen blev det mycket värre, även nackont tillkom. Så började ena ögonlocket hänga ner en aning, jag gick till jobbet på måndagen som vanligt.
När jag kom på tisdagen var det ännu värre men då tyckte mina kollegor jag skulle uppsöka läkare.
På vårdcentralen skickade de mig till ögonmottagningen och där skickade de mig vidare till akuten, trevlig tisdag, det slutade med att jag blev inlagd. Mitt blodtryck var också enormt högt.
Så började undersökningarna, det första var röntgen av hjärnan både med och utan kontrast.
Då man fick kontrasten blev man varm och trodde man skulle kissa på sig, obehagligt.
Men maten är riktigt god, däremot skulle det vara sjukt gott med en liten chokladkaka.
Massa blodprover förstås, så fina blåmärken på armarna, och detta är den bästa armen.
Kaffet är väldigt gott på sjukhuset, och jag får full service. Men jag längtar sjukt mycket efter min katter.
Ni kanske undrar om jag läser, jo, lite men jag är sjukt trött, tro de sitter i väggarna här.
Men så beror det nog på att jag var på MR idag och eftersom jag är lite nervös för detta fick jag först en lugnade och sedan nere på MR lite till.
För en stund sedan kom läkaren och meddelade att jag för göra om MR för de hade gått på akutens remiss och inte läkarna här.
Så jag har i nuläget ingen aning om när jag kommer hem. Och så är man lite orolig var de ska hitta i huvudet på mig,






18 kommentarer :

  1. Fy vad jobbigt. Hoppas allt ordnar sig till det bästa :)

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna stenhårt att allt går bra. Kram!!

    SvaraRadera
  3. Usch va jobbigt. Hoppas de hittar snabbt vad som är orsaken till besvären så de kan åtgärda det som inte fungerar som det ska.

    SvaraRadera
  4. Åh, stackare! Jag hoppas att de snabbt hittar orsaken och att det löser sig på bästa sätt. Krya på dig!

    SvaraRadera
  5. Hoppas allt gå bra och att du snart är hemma igen!

    SvaraRadera
  6. Hoppas du snart mår bättre! Skickar styrketankar!

    SvaraRadera
  7. Nej vad jobbigt. Krya på dig ! Och självklart sätter vi gästbloggandet åt sidan tills du är tillbaka till 100% :) Många kramar !

    SvaraRadera
  8. Usch, inget kul att du har hamnat där igen :(
    Hoppas att du snart mår bättre. Krya på dig!

    SvaraRadera
  9. Du har verkligen inget bra år. Hoppas de snart hittar vad som felas dig så du kan bli frisk igen. Krya på dig!

    SvaraRadera
  10. Nej, stackare. Hoppas allt går bra och att du snart får komma hem igen.

    SvaraRadera
  11. Nämen fy. Hoppas de nu snart hittar vad som är fel. Krya på dig!

    SvaraRadera
  12. Så tråkigt :( Hoppas det vänder fort. Krya på dig!

    SvaraRadera
  13. Krya på dig. Hoppas de hittar vad som är felet och att det går att utreda smärtfritt. Kram

    SvaraRadera
  14. Krya på dig! Rätt ställe att vara på när något är fel på en, i alla fall!

    SvaraRadera