måndag 9 november 2015

Tematrio - Syskon

Måndag och dags för lite tematrio, Denna vecka skriver Lyrans noblesser så här;
Som jag tidigare nämnt har jag nyligen läst ut När hundarna kommer av Jessica Schiefauer, en roman som bland annat handlar om broderskap. Det finns ganska många böcker som berör syskonrelationer ibland som ett centralt tema, ibland mer perifert. Berätta om tre böcker som handlar om syskon.
Potensgivarna av Karin Brunk-Holmqvist handlar om systrarna Tilda och Elida som startar en postorderfirma. De ska sälja potensgivande medel för de vill spara ihop till en toalett inne.
Detta är bland de roligaste jag läst, ni bara måste läsa denna.
I Katerinas serie om barnmorskan Cecilia Lund skriver hon mycket om relationen till sin
syster.
I det tysta handlar om en minst sagt annorlunda syskonrelation, eller rättare sagt osund.
Från det Vicki är 12 år börjar han våldta henne och det fortsätter ett tag innan Vicki vågar säga något.
En bok som skakar om.
Man kan säga att jag började med skratt och slutade med gråt.
Ha nu en skön måndag.

23 kommentarer :

  1. Har inte läst någon av de här böckerna. Tack för tips!

    SvaraRadera
  2. Jag hade med en annan bok av Karin Brunk Holmqvist.

    SvaraRadera
  3. Vilken blandning med hemska Jaggers och roliga Brunk-Holmqvist!

    SvaraRadera
  4. Har inte läst någon av böckerna i din trio. Tack för tips!

    SvaraRadera
  5. Har inte läst någon av dessa, men barnmorskeserien har jag tänkt prova på så småningom.

    SvaraRadera
  6. Tre helt okända böcker för mig. Tack för tips!

    SvaraRadera
  7. Det låter som om jag borde läsa "Potensgivarna"..

    SvaraRadera
  8. Inte läst någon av dina tre. Tack för tips :)

    SvaraRadera
  9. Tre olästa titlar för mig, tack för tipsen!

    SvaraRadera
  10. Tre titlar som jag inte läst.

    SvaraRadera