tisdag 3 november 2015

Tematrio - Jobbiga böcker

Så här skriver Lyrans Noblesser på sin blogg;
Jag är visst lite dagvill efter att ha haft lov. Dessutom lite virrig av att inte ha sovit nästan något i natt. Men nu ska det i alla fall bli en trio och den kommer att inspireras av det jag läste i natt. För det var en så jobbig bok att jag inte kunde sluta lyssna och inte sova. Vilken bok? Kolla in mitt första val. Berätta om tre böcker som varit känslomässigt jobbiga att läsa

Jag är en riktig lipsill, snyftar för ingenting. En bok jag läst nyligen är;
Jag tyckte den stundtals var lite gripande Marie har gått igenom mycket svårigheter med sin sjukdom och vilka eftergifter det fått. Bra skriven bok.
Här snackar vi konstant tårflöde från andra halvan av boken. Men bra är den, handlar om vad som är rätt eller fel. Ibland är det inte så enkelt.
Djur och barn i böcker är ungefär lika med en stor förpackning Kleenex.
Oscar är en snäll katt som lägger sig hos de döende för att ge dem lite tröst.
De fullkomligt strömmar vatten ur tårkanalerna.
Som bonus kan tilläggas att denna bok;
fick mig att gå till jobbet med röda och svullna ögon. Mina kollegor undrade om något hänt.
Ha en bra kväll, snart dags att lägga sig och läsa.

23 kommentarer :

  1. Ja oj, när man läste Förr eller senare exploderar jag så behövde man massor med näsdukar. Tårarna sprutade. Har tänkt läsa boken om Marie Fredriksson framöver. Den verkar intressant.

    SvaraRadera
  2. Vissa böcker berör verkligen. Med mig är det lite så att det är svårt att säga på förhand om en bok kommer göra det eller ej, det kan komma över mig mitt i boken liksom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man lever sig in olika i olika böcker med,tror det berör på ens egen dagsform och vad man själv har i bagaget.

      Radera
  3. Bra trio. jag tyckte om både Förr eller senare exploderar jag och Fyren mellan haven när jag läste dem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var bra böcker även om det gick åt näsdukar.

      Radera
  4. Fyren mellan haven var väldigt berörande

    SvaraRadera
  5. Böcker med djur är jag också väldigt känslig för.

    SvaraRadera
  6. Katten som gick till döende har jag hört talas om. Det har ju hänt i verkligheten.

    SvaraRadera
  7. Har inte läst ngn av dessa!

    SvaraRadera
  8. Fyren mellan haven har jag visst fortfarande inte läst - tack för påminnelse. Vill också jättegärna läsa Sjukhuskatten Oscar. Förr eller senare exploderar jag - blev klart nyfiken på den nu...

    SvaraRadera
  9. Boken om Marie Fredriksson skulle jag vilja läsa.

    SvaraRadera
  10. Det var nära att jag tog med Fyren mellan haven på min lista, verkligen en gråtbok men åh så fin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är mycket fin också, gillade den mycket

      Radera