tisdag 24 november 2015

Tematrio - Anna, Karin, Elisabeth

Så här skriver Lyrans noblesser på sin blogg; Jag har nyss haft namnsdag och snart har jag det igen. Temat denna vecka blir därför egocentriskt och baseras på mina namn Anna, Karin och Elisabeth.
Berätta om tre böcker/texter vars huvudpersoner eller författare heter Anna, Karin eller Elisabeth!
Den nyss lyssnade boken Tisdagsklubben där huvudpersonen heter Karin.
Denna fantastiska historiska romanen Polarnatt som handlar om mellansystern Elisabeth Stiernfors och när hon ska gifta sig. då hon får erfara att allt inte blir som man tänkt sig.
Denna spännande deckare som handlar om ett mord som hänt i verkligheten. Hon som blev mördad heter Hanna och det låter nästan som Anna.
I alla fall när min dotter skulle be sin Idol skriva hennes namn då tappade hon H:et så det blev Anna.
Förresten tycker jag alla heter Emma i alla böcker jag läser. Vad har hänt med vackra namn som Marie?

16 kommentarer :

  1. Tre författare/böcker jag skulle vilja läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Polarnatt är superbra den skulle du gilla.

      Radera
  2. Tisdagsklubben är den enda jag inte läst av böckerna i din trio.

    SvaraRadera
  3. Har inte läst någon av de här, men Caroline Eriksson har jag en bok av som ligger och väntar :)

    SvaraRadera
  4. Skybäck blir jag alltmer nyfiken på!

    SvaraRadera
  5. Djävulen hjälpte mig har jag läst. En riktigt bra bok. Anna Fredriksson är jag lite nyfiken på.

    SvaraRadera
  6. Alla dom där tre böckerna ser lockande ut!

    SvaraRadera
  7. Polarnatt har jag sett mycket bra om, dags att läsa den tror jag!

    SvaraRadera
  8. De sista två är lästa, bra båda. Anna Fredrikssons bok får kollas upp nu. ;)

    SvaraRadera
  9. Inte läst någon av dessa. Men jag är nyfiken på Tisdagsklubben :) Har läst en annan bok av författaren som jag tyckte om.

    SvaraRadera