tisdag 17 januari 2017

Tematrio - Saker som är mjuka

Så här skriver Lyrans Noblesser i sin blogg;
Jag har köpt en del kuddar och filtar den senaste tiden och började fundera över saker som är mjuka. Och i vilka titlar hittar man sånt. Temat för denna vecka blir således ett ni kan tolka lite som ni vill. Berätta om texter som har någon mjuk sak i titeln!
Sand är mjukt och på sommaren när solen skiner även varmt och gott. Del 4 i serien om Jonna Linna, har ännu inte läst den sista.
Finns det något mjukare än en liten katt, boken är förresten riktigt bra.
Jag håller på att läsa denna bok och visst kan en gorilla vara mjuk och gosig. Fast jag föredrar nog att ha katter som husdjur.

18 kommentarer :

  1. Gubbe och katt blir jag mer och mer nyfiken på.

    SvaraRadera
  2. Gubbe och katt är en charmig berättelse. Gillar den väldigt mycket =)

    SvaraRadera
  3. Gorillorna håller jag nog helst lite avstånd till :)

    SvaraRadera
  4. Gubbe och katt tyckte jag också om. Kepler har jag fortfarande inte läst och vet inte om det lockar heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har varit lite skiftande kvalitet på böckerna i Keplers serie.

      Radera
  5. tänkte inte direkt på paret Kepler i samband med något mjukt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var sanden jag menade var mjuk inte paret.

      Radera
  6. Jag har fördomar mot Kepler. Men Uddenberg låter intressant.

    SvaraRadera
  7. Gubbe och katt har jag börjat läst nu, mysig bok. :)

    SvaraRadera
  8. Tre böcker som jag inte läst. Även hos mig finns temat katt.

    SvaraRadera