torsdag 26 januari 2017

Hett i hyllan #1

Jag bestämde mig idag för att delta i Bokföring enligt Monikas Hett i hyllan.
Så här skriver Monika om det;
Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?
För några år sedan fick jag tips om denna bok på en blogg och den skulle vara så bra, klart jag köpte den.
Handlingen är;
En kall och stormig natt dyker en objuden gäst upp hemma hos Meggie och hennes pappa Mo. Han varnar Meggies pappa för en man som heter Capricorn. Nästa morgon reser Mo i all hast med Meggie till hennes faster Elinor.

Elinor äger det mest dyrbara bibliotek som Meggie någonsin sett. Där gömmer Mo boken om vilket allt handlar. En bok som Mo för många år sedan läste för sista gången och som nu står i centrum för ett osannolikt magiskt och kvävande äventyr ett äventyr vars hemlighet Meggie inte bara löser utan också med stor fara själv deltar i.
När jag var på Bokmässa i september hade de rea på fortsättningen av trilogin.
Så nu är det bara att sätta igång att läsa, det är inga tunna böcker heller.

12 kommentarer :

  1. Den finns i min hylla också - oläst såklart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj vad duktiga vi är på att samla böcker.

      Radera
  2. Ja, jag har nog blivit tipsad om dem någon gång. Men jag har inte i min egen hylla.

    SvaraRadera
  3. Ja tänk vad konstigt, böcker som bara flyttar in och blir stående ;)

    SvaraRadera
  4. Bläckhjärta tyckte jag jättemycket om :) Har köpt andra delen också, men den har jag inte läst än...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har jag hela serien så det får väl bli läsmaraton någon gång.

      Radera
  5. Jag läste Bläckhjärta högt för barnen för många år sedan. De gillade den, men jag var lite skeptisk. Sen kom vi bara en bit i den andra boken, sen gav vi upp.

    SvaraRadera
  6. Jag har läst hela serien ett par gånger! Gillar den mycket även om jag har för mig att den har lite ojämna partier :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska nog försöka läsa igenom serien någon gång.

      Radera