tisdag 31 januari 2017

Tisdagsutmaning: Något att längta efter

Kulturkollos tisdagsutmaning lyder; 
Vi ägnar alltså vår första temavecka åt att blicka framåt och längta efter allt nytt som kommer ut, eller har premiär, eller allt som ska ske i form av program, arrangemang, föreläsningar, föreställningar. Därför är vår första tisdagsutmaning för året förstås att fråga efter vilka saker du längtar efter?

Vilka 3 kulturella upplevelser under 2017 längtar du efter?

Bok som ges ut, film som har premiär, konsert du ska lyssna på, teaterföreställning du ska se, valfritt kulturellt arrangemang du ska vara med på… blanda fritt!
Bokmässan i Göteborg (om jag åker är ännu inte klart)
Två långlördag på biblioteket.
Långlördag: Vibeke Olsson
Känd för sina historiska romaner, aktuell med boken "Drömmen om Elim". 25/2 kl. 14:00
Datum 2017-02-25
Långlördag: Bodil Mårtensson
Känd för sina deckare och historiska romaner, nu aktuell med boken "I ekens tecken". 25/3 kl. 14:00.
Datum 2017-03-25
Där jag bor är det inte precis så många premiärer precis, inte mycket att bli upphetsad över alltså.
Jag längtar nog mer till andra saker som att det ska bli ljusare ute och bokrea i februari.

5 kommentarer :

  1. Vibeke Olsson brukar vara trevlig att lyssna på!

    SvaraRadera
  2. Jag längtar också mest efter att det ska bli ljusare. Och bokrean :)

    SvaraRadera
  3. Åh, ljuset är allt för mig just nu. Ljusa kvällar! Men jag hade gärna lyssnat på Vibeke Olsson jag med.

    SvaraRadera
  4. hade gärna lyssnat på Vibeke Olsson

    SvaraRadera
  5. Bokrean längtar man alltid till.

    SvaraRadera