söndag 1 januari 2017

Nyår med barnen #vinter med Kulturkollo 2017

Dukningen gick i blått och silver.

Förrätten gjorde Emil (dotterns fästman) det var en Päron och melonsallad med ost, jag tror det var detta receptet . Jättegott.



Huvudrätten gjorde jag och det var Fläskfilegratäng, ris och sallad.

Cheesecake med limesmak och maräng, den hade Karolj minsta dotterns fästman gjort.
Mina två döttrar har tyvärr inget intresse för matlagning, lustigt när jag tycker det är så kul.


De hade Hot Sauce contest och jag kan tal om att vissa var superstarka.

Så det gick åt några liter mjölk efteråt.

Äldsta dottern med fästmannen Emil.

Jag och äldsta dottern.

Äldsta dottern och sonen.

Yngsta dottern och fästmannen Karolj.

Innan tolvslaget Pommac, tycker inte om mousserande vin så mycket.
Efter varit ute och tittade på raketer spelade vi Five Tribes till klockan tre, så man är duktigt trött idag. JAG VANN.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar