onsdag 4 oktober 2017

Regnet öser ner och här ligger jag

Vilken konstig förkylning jag åkt på, hosta, lite feber, hes och matt.
Jag avskyr att ligga hemma i sängen, dels ser man hur mycket man behöver göra, typ städa och sådant, dels trillar pengarna bort. Man förlorar oerhört på att vara sjukskriven men i detta fall var jag tvungen. Jag har ingen röst.
Det positiva då, jag kan läsa böcker och gosa med mina kissar, som inte viker från min sida. Jag läser inbundna böcker men när jag inte orkar hålla de längre så lyssnar jag på ljudböcker. Så sover jag typ 10-11 timmar per natt.
Men nu tänkte jag försöka sitta uppe och blogga en stund.

4 kommentarer :

  1. Krya på dig!! Djur är bra när man är sjuk, de finns verkligen där för en då. Misstänker att min röst också snart försvinner.

    SvaraRadera
  2. Hoppas du mår bättre snart! Jag har hostan kvar fortfarande, den förstör mina nätter då den blir värre när jag lägger mig.

    SvaraRadera