tisdag 24 oktober 2017

Nyfiken på

Jag är faktiskt väldigt nyfiken på denna bok.
Eftersom tjejen är ifrån samma ort som jag bor på vore det lite kul att läsa boken.
Handling:
Emilia var aldrig nära vän med Theresia, tjejen som blev påkörd av tåget förra våren. Det var en fruktansvärd olycka och hela skolan är i sorg. Men Emilia kan inte skaka av sig känslan av att det är något med Theresias död som inte stämmer. Hennes farhågor går dessutom ut över den nya vänskapen med Theresias bror Viktor. Emilia har aldrig riktigt blivit sig själv sedan olyckan och ingen av hennes vänner förstår varför hon har förändrats så mycket eller varför hon känner sig så obekväm runt Viktor. De vet inte att Emilia bär på en hemlighet angående Theresias död. Den ligger som en mina inom henne som bara väntar på att sprängas. Men sanningen innebär förödande konsekvenser.
Lite om Emma;
Emma Johansson föddes 1991 och bor i Anderstorp, i Småland. Där jobbar hon som kantpressare inom metallindustrin. Böcker har alltid varit hennes stora intresse och Papperssjälar är hennes debutroman. 
Visst låter det bra.

4 kommentarer :

  1. Den är jag också nyfiken på :)

    SvaraRadera
  2. Den verkar ju jättespännande! Ny bok för mig, men den vill jag definitivt läsa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag ska läsa den så fort jag hinner.

      Radera