tisdag 31 oktober 2017

Veckans topplista v. 44 – Skräck (och annat otäckt)

Jag har jobbat hela dagen varit på återvinningsstationen, handlat, lagat mat och tvättat. Men nu äntligen kan jag sätta mig ner och kolla vad det är för topplista denna vecka.
Vätten av Mikael Strömberg är så himla läskigt spännande att jag fick pausa ibland för att inte hjärtat skulle stanna. Tyvärr fick jag inte hans nya bok av Lind&Co men den är säkert spännande också.
Färjan av Mats Strandberg tror jag att de flesta håller med om är en läskig och skrämmande bok.
Zombiefeber av Kristina Ohlsson tyckte jag var superskrämmande trots den är för barn.
Djupgraven av Camilla och Viveca Sten var också en riktigt spännande och kuslig bok.
Parasitus av Christian Johansson sjukt läskig bok som ger dig riktigt kalla kårar.

14 kommentarer :

  1. Bara omslaget till Parasitus är skrämmande! :)

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Oja det är inte mina favoritmiddagsgäster.

      Radera
  3. Parasitus vet jag att jag var var sugen på när den kom, sedan har den nästan försvunnit ur minnet. Men den finns på önskelistan :)

    SvaraRadera
  4. Jag måste nog läsa Kristina Ohlssons barn- och ungdomsböcker känner jag. De verkar ju bra!

    SvaraRadera
  5. Har inte läst en enda av dina böcker. Tack för tipsen.

    SvaraRadera
  6. Gör som jag, gå ut på Mikael Strömbergs författarsida på fb så kan du vara med i en utlottning för ett antal ex av hans senaste bok. :) Vätten var verkligen läskig och Parasitus vill jag läsa.

    SvaraRadera
  7. Färjan är den enda som jag har läst här.

    SvaraRadera